rocotopeppers

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Mita - 27 mars 2010 19:41

 

 

 

Vi släcker, gör DU???

Av Mita - 27 mars 2010 11:22

Fick för mig att vara lite lat idag till kvällens middag som består av lammfärsbiffar fyllda med feta och oliver, till det skulle jag ha Lohmanders supergoda gratäng. Till och med så god att det inte är lönt att göra den själv, åkte då ner till en av byns matbutiker men där fanns bara ICA's egna och Ā la carte,  styrde kosan mot nästa affär men bom även där.

Ringde då till Almers, men där hade de bara Ā la carte, okej, skam den som ger sig, jag fortsatte över bron till Kalmar och stegade in på Coop, vafan där fanns den inte heller, började nästan att tvivla på mitt tidigare inköp av denna potatisgratäng.

Så över till ICA Maxi, även där den egna och Ā la carte, frågade då en av personalen och hon upplyste mig om att Lohmandes bara gör såser.

Men snälla du svarade jag då, jag VET att jag har köpt den här innan, kvinnan är då lika bestämd och upplyser mig om såserna igen.

Ringer då systeryster och ber henne googla fram Lohmanders hemsida, även där bara såser.

Nu börjar jag att bli riktigt irriterad, lite förvirrad över mitt förstånd och får en släng av panikångest av bara tanken att jag måste åka till Citygross, bottennapp igen, så jag köper potatis, vitlök och grädde och åker hem igen. Då får jag ett sms av systeryster att Lohmanders tillverkar potatisgratäng med Ā la carte's logga på. Så den enkla lösningen blev inte så enkel och inte så billig heller med tanke på tiden som jag spillde på detta, så nu står jag ändå och gör min egna gratäng!

Det lönar sig inte med genvägar =)

Så var denna saga slut!!

Av Mita - 27 mars 2010 06:16

Jamen det var ju skönt att få sovmorgon denna lördag, utanför på taket sitter två skrattmåsar och för ett herrans liv, oerhört charmigt enligt mig! Även denna dag ser ut att bli strålande, ska äta frukost och titta på Slumdog millionaire för att sedan ta mig en lång, lång, lång promenad i Vickleby skogen.


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards