rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Sagan om en potatisgratäng +8,7

Av Mita - 27 mars 2010 11:22

Fick för mig att vara lite lat idag till kvällens middag som består av lammfärsbiffar fyllda med feta och oliver, till det skulle jag ha Lohmanders supergoda gratäng. Till och med så god att det inte är lönt att göra den själv, åkte då ner till en av byns matbutiker men där fanns bara ICA's egna och Ā la carte,  styrde kosan mot nästa affär men bom även där.

Ringde då till Almers, men där hade de bara Ā la carte, okej, skam den som ger sig, jag fortsatte över bron till Kalmar och stegade in på Coop, vafan där fanns den inte heller, började nästan att tvivla på mitt tidigare inköp av denna potatisgratäng.

Så över till ICA Maxi, även där den egna och Ā la carte, frågade då en av personalen och hon upplyste mig om att Lohmandes bara gör såser.

Men snälla du svarade jag då, jag VET att jag har köpt den här innan, kvinnan är då lika bestämd och upplyser mig om såserna igen.

Ringer då systeryster och ber henne googla fram Lohmanders hemsida, även där bara såser.

Nu börjar jag att bli riktigt irriterad, lite förvirrad över mitt förstånd och får en släng av panikångest av bara tanken att jag måste åka till Citygross, bottennapp igen, så jag köper potatis, vitlök och grädde och åker hem igen. Då får jag ett sms av systeryster att Lohmanders tillverkar potatisgratäng med Ā la carte's logga på. Så den enkla lösningen blev inte så enkel och inte så billig heller med tanke på tiden som jag spillde på detta, så nu står jag ändå och gör min egna gratäng!

Det lönar sig inte med genvägar =)

Så var denna saga slut!!

 
 
katsura

katsura

27 mars 2010 14:49

Oj, vilket strul och det värsta av allt är ju när man börjar tvivla på sitt eget förstånd (tyvärr gör jag det ganska ofta *fniss*) och jag tror säkert att din gratäng blir minst lika god!
PS Vad stor Janis har blivit!
Regniga lördagshälsningar från Skåne.

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Trollpackan

Trollpackan

27 mars 2010 15:56

"Genvägar är oftast senvägar!";)

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

27 mars 2010 17:25

Katsura, Janis växer så det knakar och min gratäng står i ugnen med massor av grädde, chili, vitlök, rödlök och stark ost, tror den blir godast =)

TP, så rätt, så rätt

 
Ammis

Ammis

28 mars 2010 08:12

Ja det får man ju säga att det blev ju ingen lätt lösning på en kväll med potatisgratäng. Men mat fick ni ju till slut ändå, det var ju tur.
Ha det gottigottgott denna söndag.

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Kommandoran

Kommandoran

28 mars 2010 10:13

Puh! Men det var underhållande läsning. Alltid lär man sig nåt:)

http://www.kommandoris.blogspot.com

 
Ingen bild

jems hvid

26 maj 2010 21:40

Hej,

det var en röra för att få till en god middag,
för att hjälpa dig lite så är jag en säker källa,
jag jobbar på lohmanders, alacarte är ett sälj bolag med egen logga, dom säljer bla sås från lohmandes, garatäng från en annan tillverkare, det finns även skaldjur i deras sortiment, jag hoppas du fick en härlig måltid med din egen gratäng och vår lohmander sås, det ligger mycket hårt och kärleksfullt arbete bakom våra såser, och vi är mycket tacksamma till alla kunder som uppskattar våra produkter, om du håller lite koll på oss så kan jag avslöja att det kommer en helt ny produkt i lohmander familjen om ca 2 veckor, det kommer en helt galet god peppar sås i butikerna snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards