rocotopeppers

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Mita - 28 mars 2010 18:07

Huset fylls med underbara dofter från dagens middag, en Indisk kycklingryta gjord på kycklingfilé, färska tomater, gul lök, vitlök, ingefära, spiskummin, kanel, kardemumma, chili, lagerblad, svartpeppar, salt och lite socker.

Jag toppar sedan grytan med kokosmjölk för att ta ner hetten lite och balansera upp det söta.

I riskokaren puttrar Basmatiriset som jag smaksatt med Birjanikrydda.



Av Mita - 28 mars 2010 17:27

Jag och Bechamel har varit på besök hemma hos kennel Solen och vindarnas, och fick se ett sött litet tillskott från Belsebub's kennel

  

Lillkillen 5 månader, tror att han och Bechamel skulle passa perfekt ihop.

Penntrollet Sessan, väger endast 2 kilo och är två år, och jag som tyckte jag hade en liten hund.

Cruella de vil kopian Daisy, en förnäm liten dam

Bechamel passade på att äta lite när det ändå stod framme, här kan de ju inte friäta längre då det har flyttat in ett matvrak =)       

Av Mita - 28 mars 2010 10:18

Har varit nere och köpt gott nybakat bröd och har ätit en god frukost i min ensamhet, övriga sover nämligen.

Sitter nu och tittar på Debatt som handlar om våldtäkten i Bjästa, det är ju skrämmande hur de vuxna har aggerat, och prästen i församlingen som hyllar killen som våldtagit.

JAG ÄR GLAD ATT JAG INTE ÄR MED I SVENSKA KYRKAN.

Självkart är inte alla präster så men att det accepteras av kyrkan är för mig helt vidrigt, sedan att han har blivit anmäld för kyrkrådet säger mig ingenting.

Och hur vuxna människor kan hålla pojken bakom ryggen och spotter på den våldtagna flickan gör mig mörkrädd.

Nu ska jag njuta av söndagen, ta en tur upp till Borgholm och hälsa på Bechamels uppfödare, och sanera ett land från all murgöna.


Igår på min morgonpromenad i skogen fick jag se tre älgar, och jag har det på film =)

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards