rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2010

Av Mita - 18 mars 2010 18:11

Hundarna är galna, de far omkring i soffan som det vore en rodel eller agilitybana, Bechamel först sedan Janis och sist ut Cha-Gall.

När jag släpper ut dem så sitter alla tre som levande ljus och rör inte en min, men när vi kommer in så brakar det lös och herregud liven måste ju få busa.

Men inte denna sofflek, det gör mig galen, i detta tempo så får vi nog köpa en ny innan månadsskiftet.

Men snart blir det tvagning då är de inte så kaxiga längre   

Av Mita - 18 mars 2010 06:28

Det ska bli kanonväder i april, maj och juni!!! Hur vet dom det?

När meteorlogerna inte ens kan se hur helgen ska bli hur fasiken

kan de då spå tre månader framöver?

Just ja, de spår, det vet inte utan de siar bara lite om framtiden! 

Såhär ser det ialla fall ut hos mig just nu!

    

Av Mita - 17 mars 2010 18:03

På lördag blir det Malmö och hundutställning med Bechamel, kanske måste vi göra något åt frisyren?

  

Av Mita - 17 mars 2010 12:21

Varför är det alltid denna misstro om man klagar eller ifrågasätter?

Jag är ju inte den som sitter tyst utan jag verkligen sägar vad jag tycker och framförallt om jag beställt en sak och får något annat eller inget alls.

Ringer upp företag x för att det saknades en vara, direk så hugger killen i andra luren

-det kan inte stämma för allt är skickat!

Ja men nu är det så att vi har inte fått varan svarar då jag!

-men enligt följesedeln ska allt vara med, säger då killen i luren

Vi håller på så ett tag innan jag lackar till och säger, jag struntar i vad det står på följesedeln eller att du påstår att vi fått varan, titta på vad vi beställt istället och se till att få hit varan omgående, den ska vara här senast i morgon.

Då svarar han med len röst, jag ser här nu att det paketet inte blivit skickat, jag lovar det ska vara hos dig imorgon.

Så varför denna misstro, jag fattar inte, varför inte ett svar typ:

-Jag ska kolla upp detta och få be att återkomma!

Nej det ska huggas direkt, pang på det bara!


Det var som den gången då jag besökte en krog och beställde sjötunga, fick in något som katten släpat dit och naturligtvis så bad jag ju om att få det jag hade beställt, efter dividerande hit och dit så kommer kocken ut och säger.

-jag ser också att det inte är sjötunga men det står så på kartongen.

Till saken hör att detta hände på Västkusten på en krog vid vattnet och då trodde jag i alla fall att det var färsk fisk och inte något djupfryst som kom från en kartong.

Tack för den!!!


Av Mita - 17 mars 2010 06:29

Så bra att det just idag har kommit två centimeter nysnö och det bara vräker ner ute, för just idag har jag tid att byta däck, ja just idag!

Så just idag har jag bara lust att göra som Janis, luta mig tillbaka i soffan och inte gå ut, just idag!

  


Av Mita - 16 mars 2010 06:08

Nu har jag vaknat två dagar i rad klockan 05.56, femfemtiosex är inte det något spray för att smörja saker? Vad vill någon säga mig?

Kanske att jag är på väg att bli en torris   fast det gör mig inget, jag är ju en ganska osocial person. Hemmatjej i myskläder, det är jag det!

Vi pratade om längtan igår och min längtan är att gräva ner händerna i jorden och bara känna hela härligheten.

Och det är skönt att känna sig nöjd med det, jag har ingen dragningskraft för långa resor eller dyra statusprylan, lycka för mig är en frisk familj, mat på bordet, skogen med hundarna och timmar av trädgårdsarbete, inga Hollywwoodfasoner här inte!


Av Mita - 15 mars 2010 18:40

Stekt kassler med ädelostsås, broccoli och kokt potatis

Av Mita - 15 mars 2010 18:24

Vi har varit ute och gått jag och vovvarna, det går bättre och bättre med koppelträningen med Janis. Nästa månad hoppas jag att det blir plats hos Anja på valpkurs. Nu ligger alla tre och sover i två hörn av soffan, Cha-Gall och Janis ihop och Bechamel bakom min rygg. Det är så tyst och lungt här hemma, men snart måste jag börja med maten och då lär ju hjälpredorna i köket vakna till liv!

Hon ligger som en liten rävunge!!

     

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards