rocotopeppers

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Mita - 8 april 2010 20:24

Får ta mig i kragen och engagera mig lite i morgondagens middag, kycklingen ska styckas och ligga i vitlök, olja och sambal.

För imorgon ska jag bjuda på den godaste och hetaste kycklinggrytan som finns.

Den ska puttra länge i Mutti's krossade tomater, kycklingfond, majs, paprika,

champinjoner, svartpepper, chili, svarta, vita och röda bönor och lite till.

Vi äter detta i djupa skålar och doppar med vitlöksbröd.

Av Mita - 8 april 2010 06:40

Det hjälpte igår hos naprapaten, inte helt men det har släppt rejält mycket, på kvällen fick jag massage av mannen och sedan en timma på spikmattan.

I morse studsade jag ur sängen vid kvart över fem, så full med energi så att jag började att rensa nere i källaren så nu är bilen full med skit som ska till återvinningen.

Jag har även gått en mysig morgonrunda i trädgården och til min glädje fått se att ett ringduvepar har byggt ett bo i en av våra björkar och att honan nu ligger där och ruvar, det var Mannen som upplyste mig om det igårkväll, märkligt att jag inte sett det innan. Det känns lite lyxigt att ha ett alldeles eget bo hos oss.

Imorgon är det fredag, trallallala   

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards