rocotopeppers

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Mita - 4 maj 2010 19:41

Imorgon har Oskar önskat sig sushi och misosoppa till middag, och inte vilken sushi som helst utan hemgjord.

Så nu är det inhandlat allt ifrån misopasta till bambumattor, vi har gjort det hemma någongång innan och det är ett jäkla pillande, sushiriset ska blandas med risvinäger, socker och salt och svalna på ett träfat med hjälp av en bambufläkt.

Men vi använder inte rå fisk utan rökt, passar utmärkt med wasabin. Det blir även jätteräkor och fiskrom, avokado och gurka, och den goda inlagda ingefäran.

Det ska bli en utmaning detta!

料理芸術の高いレベルで


Av Mita - 4 maj 2010 06:35

Imorse fick jag väcka sonen för absolut sista gången som fjortonårig, det är ju vemodigt för böveln! Och det är två år sedan jag började blogga, det trodde jag inte om mig att jag skulle dela med mig på detta sätt av min vardag!

Jag har försökt att hålla en god ton men ibland har även jag skrivit direkt ur hjärtat, men visst har jag blivit begränsad då jag ej har en anonym blogg, vilket jag inte skulle vilja ha heller.

Natten och morgonen har varit god, kan man vakna på ett bättre sätt än till solstrålar och fågelsång?

Tack alla ni som följt mig och gett mig kommentarer som gör att det fortfarande är lika roligt att blogga, hoppas ni får en fin dag, med eller utan blommande tulpaner!

  


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards