rocotopeppers

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Mita - 5 maj 2010 19:48

Sonen blev verkligen glad för sin födelsedags present från oss en Puch Dakota som han snabbt susade iväg på.

Efter en tur så satte vi oss till bord efter två timmars förberedande av maten, gott men jädrar vilket pill, ingen snabbmat här inte!

Han ser förväntansfull ut!

Wasabin var inte att leka med, den rensade huvudet på oss alla.

Mannen gjorde Maki Rolls och jag Nigiri (riskuddarna) till maten drack vi Misosoppa med purjo och till dessert en blåbärs cheescake.

Av Mita - 5 maj 2010 07:33

Femton år sedan jag låg på SÖS och sa

-vi skiter i detta nu, vi går hem istället

Och då hade han ännu inte kommit ut


Femton år och snart utflugen ut boet, "hemska" tanke, inte så att jag missunnar hans självständighet utan det är JAG som jag somhar liiiiite svårt att klippa navelsträngen!


Jag kommer ihåg sonens första födelsedag på ön, vi satt ute i sommarstassen, grillade och avslutade födelsedagen med jordgubbstårta, det var 1999 och Oskar fyllde då 4 år. Idag är det isande vindar ute så att till och med kängorna åkte på imorse.


Hipp Hipp Hurra Oskar Erik Mowitz Stöckel på din 15 års dag!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards