rocotopeppers

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Mita - 8 maj 2010 19:49

I eftermiddag/kväll så bjöd jag farmor (svärmor) och hennen man samt momma på middag, hemma hos momma, smart va!

Då kunde jag smidigt smyga hem och "skylla" på att hundarna måste ut.

Att sitta med en 67 åring, en 70+ och en 82 åring är trevligt ett tag men sedan brukar samtalet ofta övergå i alla krämpor och även denna gång, nu var det ämnet hörsel som var på tapeten. Farmor frågade om vi inte kunde ta bussen upp till Stockholm i sommar för att hälsa på och då vänder sig Nore om och säger

-vilken magnoliabuske pratar ni om?

Ni fattar själv hur smart mitt drag var.

Jag bjöd på en fisk och skaldjurssoppa med smak av saffran och chili samt vitlökskrutonger.

Väl hemma så var det dags för en promenad, jag kastade snabbt ut en fråga på Facebook om någon ville hänga med och Mia nappade direkt

Vi tog bilen bort till djurparken och gick ner till vattnet för att  mötas upp av en singel svan.

Och nu sitter jag här i min ensamhet förutom hundarna då, sonen är hos flickvännen och mannen på gitarrmässa i Göteborg!

Av Mita - 8 maj 2010 16:23

I brist på annat så roade jag mig nyss med att räkna alla tullisar i trädgården och det är 919 stolta tulpaner som vajar för vinden!

  

Av Mita - 8 maj 2010 10:44

har pumpat sig in i mitt huvud under promenaden, jag lyssnar nämligen på av Lasse Wierup och Erik de la Regueras bok om kokain, lite halvtråkig faktiskt.

Lite för mycket fakta för min smak, men vad vill man då uppnå av att ta det vita pulver? Ett uppåtrus som varar upp till 30 minuter där du känner dig kaxig och självsäker, men sen då??? Det måste väl ändå finnas en "baksmälla"?

Vill du uppnå ett euforiskt rus som varar länge, är gratis, och ger inga biverkningar förutom ev kåda på kläderna så kan jag varmt rekommendera dig att genast gå ut i skogen och krama ett träd och sedan sätta dig med ryggen mot stammen, sträcka dina armar rakt ut från kroppen och bara känna hur energin strömmar in i dig från trädet.

Jag lovar det är en magisk känsla, idag har jag hånglat med både björk, tall och gran.

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards