rocotopeppers

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Mita - 9 maj 2010 21:06

Har badat kinesen med snopp, han är inte helt tillfreds med tvagningen men vad gör man när han luktar illa och är skitig som den?

Visst ser han nöjd ut? eller inte!

  

Efter badet blev det lite rakning och borsting samt leverpastej som belöning!

Av Mita - 9 maj 2010 17:13

Fördelen med regn är att det går så lätt att rensa ogräs vilket jag gjort nu i eftermiddag, jag har även klippt ner fem lavendelbuskar som såg lite lätt döda ut.

Och så har jag gett mig an ett träd som vi sågade ner förra året, vi skulle ha det som en spalje åt en klätterros men den har inte riktigt tagit sig. Men att gräva upp rötterna kräver nog lite mer styrka än vad jag har så Mannen får väl ge sig an den när han komer hem.

Jag tänkte nämligen plantera ett Magnoliaträd som jag köpte i fredags, magnolian är en stor favorit och så har vi ingen, men det ska det bli andra bulla med!

  

I kryddlandet

Tulpaner och Lavendel

En ny liten skönhet som jag såg idag, den har nog spridit sig med vinden från grannen

Pionen på framfart        

Gott och blandat

Ginsten     

Tre på rad

Pärlhyacinter

Vitt möter rosa

Gult           

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards