rocotopeppers

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Mita - 23 maj 2010 19:50

Nu har vi ätit en supergod Indisk lammgryta som har fått stått och puttrat på spisen ett bra tag, basmatiris blandat med quinoa, sallad och Naanbröd till det.

  

Av Mita - 23 maj 2010 13:20

Ni som aldrig besökt Alvaret har missat något, en sådan härlig och annorlunda natur, just nu blommar det för fullt med orkidéer och andra små söta växter.

            

Av Mita - 23 maj 2010 07:08

Nu har de kommit, folket från öst som ska plocka jordgubbar och renovera öländska sommarstugor.

I fredag hade momma tre besök, två ville sälja tavlor och den tredje tiggde pengar och hade ett hjärtskärande brev om en svältfödd dotter på tre år som var kvar på andra sidan av Östersjön. De är väl ute och rekar läget i byn.

Jag litar inte ett skit på dessa gästarbetare, det försvinner cyklar (bla min), utebelysningar, inbrotten hos privatpersoner och stölder i butiker ökar.

Imorgon får jag tillverka skyltar om att det finns hundar innanför dessa grindar, för hos mig är de inte välkomna!!

Det är ju nästan så att jag blir förbannad över hur folk beteer sig, vad har de för rättighet att komma hit göra på detta sätt, nu menar inte jag att alla är likadana men det finns gott om rötägg i sällskapen!



Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards