rocotopeppers

Alla inlägg under maj 2010

Av Mita - 28 maj 2010 06:48

Infaller idag, nämligen fredag och vi ska besöka Ölands Djurpark idag =)

Vi gör ju ett besök varje år innan tivolitjöret drar igång, att bara strosa omkring och titta på djuren, käka en glass och få umgås med familjen, det är kärlek för mig!


Av Mita - 27 maj 2010 20:33

Jag har abstinens, solen skiner och jag har haft massor med vackra motiv idag men utan min rosa Ricoh kamera, snyft!!

Den är nämligen på väg till Tyskland för ett läkarbesök, diskplayen hade nämligen blivit "grummlig", hoppas att den får snabb vård och är snart åter i min hand..

Av Mita - 27 maj 2010 06:33

Jag tycker att det är ynkligt och rent ut sagt förjaävligt att J af D bara fick fem futtiga år i fängelse för detta vidriga svindleri, och med överklagan och snyfthistorier så landar han väl på 1-2 år.

Lyxliv och hög månadslön räcker tydligen inte, nej då, stjäl du bara på, du är ingen utan stjärna bara en vidrigt ynka bedragare, hoppas att ditt straff blir långt och jävligt!

Som sagt du är inte vad du äger utan vad du älskar, din parasit!!!

Och NEJ, inte en andra chans, den mannen har verkligen visat vad som är rätt och fel!

Av Mita - 26 maj 2010 22:12

Gå in på mannens jobb blogg och kolla vad han gör hela dagarna!

http://atlastmusic.blogspot.com

  

Av Mita - 26 maj 2010 21:24

Vilken strålande vacker kväll det blev, vindstilla och solsken. Jag och Janis tog en promenad ner till Dämmet, jag satt njöt på en sten och Janis testade vattentemperaturen.

Först en liten dutt med nosen

Sedan lite ben

Smakar lite

Man kan plaska

Och springa

En liten andfamilj simmade förbi                 

Av Mita - 26 maj 2010 05:54

Morgon pinken med vovvarna sker oftast bara i morgonrocken och i trädgården och så även denna morgon, jag tog till och med på mig pisstofflorna i morse för jag skulle kika lite på vad som hänt med blommor och växter.

När det är överstökat efter femton minuter så ska vi då gå in, kineserna ligger redan inne i sin soffa och jag ropar på Janis i ett normalt tonläge att hon ska komma.

Hon gör ett litet krumsprån mot mig för att sedan tvärnita, jag kallar igen, och igen och igen (vafan är hunden döv eller!!!) till slut så höjer jag rösten och låter lite barskare i stämman, vad händer då?

Jo, då kryper hon snabbt in i en buske för att inte komma fram, en Dogo Argentino är en Dogo Argentino så det är bara att börja jollra, göra roliga hopp, höja armarna i luften för att sedan klappa sig på knäna och vara allmänt barnslig, då kommer hon fram med ett glädje skutt och vips så ligger även hon inne!

Så olika hundar är men vad jag vill komma till att slösa lite på glädjens ord, le en extra gång och bjud till lite, för tänk vad mina grannar måste ha flinat och de så mig göra soldansen klockan halv sex på morgonen.

      

Av Mita - 25 maj 2010 12:15

Det rasslade till igårkväll när vi var ute på sista kvällspinken med hundarna, under planteringbordet var det två piggelurkar som utförde en parningsritual, så coolt att se och nu hoppas jag verkligen att det blir småkottar om några veckor.

  

Kolla in det stadiga greppet =)


Av Mita - 24 maj 2010 18:14

Vad är det för fel på mig egentligen, 45 år och kan inte hålla ordning på ett par nycklar. Och just nu har jag verkligen ingen aning om var jag lagt dem, kommer inte ens ihåg om jag använde dem igår. Men jag vet att jag tog mig in i huset i lördags efter promenaden och intagandet av kroppkakorna, men sedan, totalt borta, nattsvart!!

Undra om jag håller på att få minnesstörningar, känner mig bara förvirrad just nu, och ju mer jag tänker och letar ju rörigare blir det.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards