rocotopeppers

Alla inlägg under maj 2010

Av Mita - 15 maj 2010 18:11

Idag har jag och mammsen varit nere Mörbylånga och haft loppis med 30 andra skåprensare, vädret var väl inte det bästa, blåst och duggregn.

Vi var billigast och gladast på hela stället så försäljingen gick bra, 10 kronor för 12 handmålade glas och en hel moccaservis för 8 med kaffekanna, gräddsnipa och sockerskål för 30 kronor var nog de bästa fynden för våra kunder.

Totalt blev det 1405 kronor och den 5 juni är det dax igen!!!

  


Av Mita - 14 maj 2010 17:55

Har precis sett filmen och är ledsen, arg och bedrövad om att stening av kvinnor förekommer av dessa vidriga as till män, men de är väl så underutvecklade i hjärnan att de inte förstår bättre.

Jag vill uppmana er alla att se den, men gör det när du är i något sånär gott mod, jag har även nu svårt att skriva för mina ögon är fyllda av tårar.


Om en man anklagar en kvinna för brott ska hon bevisa sin oskuld, om en kvinna anklagar en man för brott så ska hon bevisa hans skuld!

Av Mita - 14 maj 2010 06:39

Efter tisdagens lapp i brevlådan av tidningsbäraren så ringde jag naturligtvis upp till företaget och talade om min irritation, jag talade även om vinterns händelse med 2cm snö och arga lappar. Kvinnan jag talade med lovade att nämna detta för "vår" tidningsutdelare och vad ligger väl i lilla lådan imorse tror ni, jo en ny lapp, ett A4 där det med stora bokstäver står såhär:


Hej

Nu kommer en lapp igen, jag vill att du ringer mig på 0000-000000 efter klockan 10.30 så att jag får förklara varför jag lagt en lapp i eran låda.

Jag vill inte ha skäll för något som inte är fel, det skall vara fritt fem meter åt vart håll

MVH Namn

 

Om han har fått skäll från sin chef så är det ju inte min sak, jag framförde mina åsikter och hur de sedan mottogts, ja, det är upp till dem.

Sedan kan jag ju förstå hans frustration om det är sådan personalpolitik som drivs, även om jag skulle få "skäll" av min chef så inte skule jag basunera ut det i folks brevlådor!


Fortsättning följer.....

Av Mita - 13 maj 2010 17:37

Tog mig i kragen och gick ut med hundarna i skogen fast regnet bara strilade ner, fördelen med de är att jag inte möter några andra hundägare eller ryttare som dyker upp som gubben i lådan bakom ett krön, och då kan ju vovvarna springa lösa.

Lilla Bechamel i full fart mot Janis

Tripp trapp trull

Det luktade visst vansinnigt gott där, jag gissar på fågelbajs

På spaning efter den vita

Och en vacker gul blomma med regndroppar!              

Av Mita - 13 maj 2010 13:36

Vad gör två femtonåringar en ledig kväll, jo flickvännen roar sig med att ge Ozzy en makeover   

    

Av Mita - 12 maj 2010 19:02

Lite vackra bilder från ön och Kalmar, och än en gång så är alla bilder i bloggen tagna av mig, låna gärna men fråga först!

            

Skaffa er nu en skön kväll med god mat och dryck!!

Av Mita - 12 maj 2010 13:19

Idag blev jag berörd, illa berörd, faktiskt jäkligt illa berörd.

Jag var iväg och köpte mig en sallad till lunch och inne på restaurangen satt ett par, man och kvinna, han svensk och hon thai, han 64-68 hon 20-24.

Jag blir illa berörd att hon inte har något annat alternativ än att flytta till Sverige med en man som kunde varit hennes farfar och att han sedan sitter och kladdar på henne, jo kladdar, han tar inte på henne han kladdar gör mig upprörd och aggresiv. Han ska vara glad att jag var någolunda behärskad för smockan hängde i luften, men jag gav honom i alla fall ett av mina svartaste blickar som jag kan få till!!

Och för bövelen kom inte och snacka om äkta kärlek hos detta par, för den valsen går jag inte på!

Av Mita - 12 maj 2010 06:36

Vad är det för fel på gatans tidningsbud, i vintras gnällde han när det var två cm snö för att vi inte hade skottat och i gårmorse låg det en lapp där det stod:

DET SKA VARA HINDERFRITT 5 METER PÅ VAR SIDA OM BREVLÅDAN.

Och imorse vid 5.45 när jag skulle hämta in tidningen så fanns det ingen tidning, hmmm, det är väldigt lätt att klaga på andra verkar det som!

Tidningsbäraren har full plats att köra upp på trottoaren, lägga i tidningen i lådan och vända bilen, och det sjuka är att han ändå måste köra ner 20 meter till för att skolan ska få sin tidning.

Vad är hans problem????



Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards