rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

På rygg bland tulpaner!

Av Mita - 2 juni 2010 18:15

Viken härlig eftermiddag jag haft idag, susat runt ön lite i olika ärenden, hittade bland annat nya röda träskor då de förra blev upptuggade av Janis.

Har sedan rensat lite ogräs och började att kanta, men ställningen med nerböjt huvud och bihåleinflammation funkade inte så bra. Jag har dock njutit av att gå barfota och barbent, härligt!

Och så blev det lite foton med lånekameran =)

Ett riktigt gammalt äppelträd!

Kan ej namnet på denna apelväxt

Janis har span på en fluga.

Tjejjorna =)

Bland tulpaner!            

 
 
skånepågen

skånepågen

2 juni 2010 19:08

En dag som denna ska det va !
Jättefina bilder.

Du frågade tidigare om Pepsi, hundfröken som var på besök.
Nej, det är en bekants vovve. Fast Pepsi kunde ha varit våran. Men vi avvaktade för länge. Vi hade ju två från början om du nu kommer ihåg. Två bröder som inte funkade. Så Viktor lämnades tillbaka.
Men det går flera tåg.

http://aake.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

2 juni 2010 22:48

Ja en härlig dag har det varit, fler såna vill vi ha! Härliga bilder, hur gammal är Janis nu? Hon är jättefin.

Kram

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

3 juni 2010 06:44

Skånepågen, två hanar är väl inte att föredra=)
Ni får para Hugo och Pepsi och ta en lite valp från dom.

Yvonne, hon är 7 månader den 11 juni, och hon är verkligen fin, jag håller med.

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

3 juni 2010 09:17

Bihåleinflammation = USCH!!!!!! Hoppas att Du blir frisk och kry snart!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards