rocotopeppers

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Mita - 7 juni 2010 18:06

Nu jäklar ska volangen bort, det ska vara en midja där istället.

Jag håller på att koka en stor kastrull med en soppa som ska intas till lunch.

Soppinehållet består av:

ett halvt strimmlat vitkålshuvud, en stor skivad morot, en bit tärnad palsternacka, en stor rödbeta i bitar, två chilifrukter av sorter Habanero, en skivad röd lök, riven färsk ingefära ca tre cm, två tärningar Tom Yum och lite ljus salt soya.

Fyll på med vatten och koka till rödbetsbitarna blir mjuka men med en liten kärna i mitten.

  

Av Mita - 7 juni 2010 17:24

Vilket jag tydligen inte gjorde igår då jag stog mellan valet att klippa gräset eller vattna alla blommor. Det var ju väldigt varmt igår så valet blev att vattna, jag slösade med det kommunala vattnet i timmar för att få rabatterna riktigt genomsura, och båda stora regnvattentunnorna tömde jag snabbt.

Gräsmattan tänkte jag klippa idag men det har vräkt ner i tre timmar så nu är tunnorna fullda till bredden, gräsmattan och rabatterna genomsura.

Med facit i hand så skulle jag nog klippt gräset istället.

Lite värme på det här nu så är nog kantarellsäsongen snart här, vilket är oerhört glädjande, det är kanske någon som redan har hittat det gula guldet redan, eller?


Av Mita - 7 juni 2010 06:57

Denna oljekatastrof är ju fruktansvärd, sjöfåglar och havssköldpaddor är väldigt hotade. Och det är bara att bocka och buga åt alla frivilliga som ställer upp och försöker sanera samt tvätta fåglarna.

Men varför är det sådant hyschande runt det hela, BP tiger och detsamma gör de anställda???

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards