rocotopeppers

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Mita - 13 juni 2010 19:10

Vi var ute i god tid och kom till utställningen i Kalmar vid halv 9, Janis skulle in som nummer sju och klockan 9 drog allt igång, då visade det sig att nr 1,2,3,4,5 inte var där så det blev en snabb start in i ringen, Janis ryggade ganska krafrigt för domaren och visade inte sin bästa sida när hon skulle titta på tänderna, men vadå lillskiten är i spökåldern och detta är en superbra träning.

Kritiken då.

Domare för dagen var Pernilla Sandström

Mycket tilltalande tik, kraftfull med feminint huvud, bra skalle och öron, bra bett, mycket välkroppad för åldern, tillräckliga vinklar runt om, rör sig balanserat och pararellt, något överbyggd framsida, bra svans, päls och färg, alltföt osäker för dagen.

Så det blev en slät etta, domaren kunde inte ge ett hp pga hennes osäkerhet.

  

Jag hade trevligt sällskap resten av dagen av Jessica och hennes ljuva lilla Dare, en fyra månaders Cimmaron Uruguayo tik från hennes egna uppfödning.

Perro Caracteristico Double Dare, som blev BIR valp och BIS 2, GRATTIS!  

Det blev sol, snack och glada skratt!!

Av Mita - 13 juni 2010 06:43

Idag är det en liten inoffare inne i Kalmar på brukshundklubben som jag och Janis ska besöka, vi går in redan som hund nummer 7.

Hade tänkt att jag inte skulle behöva bada henne men igår kväll på promenaden så jagade hon vågor i högsta hugg, det var inte en nöjd liten donna som jag motade in i duschen, men kan hon bada i iskallt vatten så måste väl en varm dusch vara toppen.

   

Jag hoppas verkligen på regnfritt idag och det ser faktiskt väldigt lovande ut, och även blåsten har lagt sig.

Nu blir det en stadig frukost och sedan plocka ihop mig inför dagen.

Ha det bäst!!!!     

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards