rocotopeppers

Alla inlägg under juni 2010

Av Mita - 25 juni 2010 08:24

Igårkväll gick vi ner med vovvarna för att ta ett kvällsdopp, det var såå vacket.

  

Nere vi Dämmet så mötte de två Borzoier som Janis busat med innan, vi släppte ihop borziohanen och Janis, sedan tiken och till sist Cha-Gall. allt gick jättebra och de busade för fullt tills pang, bom och krasch.

  

Helt plötsligt står hanen med ett stadigt bett över Cha-Galls nacke, han biter och kastar omring honom som det vore en leksak.

Efter många om och men, flera bitsår både på mig och Lasse så fick vi till slut lös honom ur bettet.

Cha-Gall mår halvok, men jag vill ta ett veterinärbesök, men att hitta någon öppen klinik på Öland var ju inte lätt, jag har fått tag i ett nummer till Kalmar som tar 200 kronor för ett joursamtal innan 09.00, helt sjukt dåligt enligt min mening!


Av Mita - 24 juni 2010 06:43

för at hinna få gubbarna mogna till imorgon, men det gör ju inget, det finns ju proffs som odlar och säljer.

Idag lär det bli tryck på Ölands   bron, det väntas anstorming av turister och polisen kommer at stoppa "ungdomar" (ingen risk för mig då ) i bilar och tömma dem på all alkohol, men en viss känsla säger mig att det finns fullastade bilar med alkohol som står redo för försäljning inför den kommande helgen.


Av Mita - 23 juni 2010 16:00

BLOMSTERTJUVARNA!!!!

Varför kan de inte bara ge fan i att plocka det vackra vid vägen, varför ska inte alla få njuta av blommorna. Men madamerna blev rätt paffa när jag stannade bilen och smällde upp kameran framför dom!

  

Om tio personer till stannar och plockar ja då är det ju inte en blomma kvar, sådant kan reta mig till förbannelse!



Av Mita - 23 juni 2010 06:17

Bechamel den lilla parningssugna har fått sova hos Momma inatt vilket gjort att övriga i familjen inklusive mig har sovit så gott inatt. Inget stök och bök!

  

Och att få vakna upp till ett strålande soligt väder är ju inte helt fel, jag ska strax åka och hämta upp den lilla så att hon får tillbringa en dag med mig på jobbet.



Av Mita - 21 juni 2010 20:48

Jag var nog lite tidigt ute men jag har hört att vissa redan hittat kantareller, förra året så plockade jag två liter stora fina den 9 juli. Men vi fick oss ialla fall en myggrik promenad, jag och Janis!

  

Av Mita - 21 juni 2010 20:40

Att göra som vissa, stoppa huvudet i sanden och låtsas som att ingen ser en. Att tiga hjälper föga det bara förvärrar situationen, jag ser bara det sorgliga i hela situationen.

Men, men var inte vänskapen värd mer än så, då får det väl vara!

Eftersom DU inte svarar på mail eller msn så tar jag ditt tigande som att detta är ett avslutat kapitel!

Av Mita - 20 juni 2010 18:05

Äntligen så visade sig Bechamel mottaglig idag för en parning, det blev en lång hängning på nästan 40 minuter, dom får väl köra på ett par gånger till om nu lusten finns, sedan gäller det bara att hålla tummarna hårt!

  

Av Mita - 20 juni 2010 09:20

Undrar vem som är influerad av vem?

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards