rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Hur mycket ska jag tåla?

Av Mita - 3 juli 2010 21:29

Den lilla killen är så gott som återställd, på måndag ska vi ta bort dessa läskiga dräneringsrör.

Ikväll så tog vi en promenad för första gången sedan olyckan, vi gick ner till hamnen för att gå vidare till Dämmet så att Janis skulle få bada, jag spanade och såg att ingen var där, vill inte släppa henne när det är folk runt om.

Precis när vi ska gå fram mot fiskebodarna så ser jag plötsligt en stor schäfer komma farandes upp ur vattnet mot oss, jag skriker då allt vad jag orkar, att snälla koppla hunden, ser nämligen ingen människa.

När hunden väl är framme så är han ganska på, det är en hane och Cha-Gall visar inga tecken på underkastelse så jag ser hela senariot framför mig igen.

Momma som håller Cha-Gall sliter då upp Bechan i famnen för hon börjar att kaxa och jag får tar i schäferns halsband och drar bort honom.

Då under en sten kommer ägaren fram, stenpackad, och sluddrar något om att  hans hund är inte farlig, men jag lovar att om Cha-Gall hade visat det minsta tecken på att vilja gruffa så hade det varit klipp, den hanen hade inte backat en millimeter.

Jag blev så jävla förbannad på ren svenska att även denna fyllbult fick sig en avhyvling som hetta duga!

Och jag som hade hoppats på en lugn och rofylld dag, detta är bara för mycket för mina nerver.

Nu ska jag gå ut och ta ett stort gals vin och titta på den vackra näckrosen som Mannen kom hem med igår!

  


 
 
Ingen bild

Lena Sundén

3 juli 2010 22:30

Usch då vilken ond cirkel du drabbat i..Påhopp och olyckor i följd. Nu borde det vända.Önskar dig lycka. (hälsa till din momma:-) )

 
susanne

susanne

4 juli 2010 06:46

jag är av åsikt oavsett storlek på hund ska den kopplas där det är folk.. och förstår din skräck... och tyvärr är den siste idioten inte född!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
skånepågen

skånepågen

4 juli 2010 08:11

Går spriten in går vettet ut !

Hundarna ska vara kopplade även om man har lydnad på dom. Så tycker jag i alla fall.
Är man på röken så ska man inte gå ut med huden alls.

http://aake.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

4 juli 2010 09:55

Men fy vad otäckt. Jag som är hundrädd hade nog dött av skräck...
Hoppas du lugnade ner dig och fick en skön fortsatt kväll, och god nattsömn.

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

4 juli 2010 15:36

...så förbannat oansvarigt!!...ni har väl fått tillräckligt av skador på hundarna så nu e de väl nog, hur har de gått för er med Borzoiägarna??...hoppas allt löser sig, kikar in sänder dig massa positiva energigivande tankar!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards