rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Finns bara ett ord: kalabalik!!

Av Mita - 11 juli 2010 21:10

Efter en lång dag på stranden så satte jag mig på cyckeln för att hojja hem, när jag närmade mig parkeringen vid hamnen så hörde jag ett ynkligt skall. Förstod direkt att det handlade om en hund som satt i en bil och mycket riktigt, i en grå volvo sitter en medelstor svart hund av någon spetsblandning, bakrutorna var nere ca 3 cm och hundstackarn flåsade och saliven rann ur munnen.

Jag smsar direkt bilregistret och får då ett namn på ägaren av bilen och 118118 kopplar mig till ägaren.

Det visar sig att det är sonen som har bilen och mannen jag talar med finns i Kalmar, jag upplyser honom att han har ca 3 minuter på sig att hitta sonen annars pangar jag rutan och gör en polisanmälan.

För att göra en lång historia kort så får jag hjälp av en butiksägare i närheten och vi trycker ner rutan och får ut hunden, efter att jag kylt ner hunden med kallvatten så kommer både ägaren till bilen och ägaren till hunden, det uppstår nästan handgemäng mellan bilägare och butiksägaren.

Hunden räddades och det var det viktigaste, och att jag inte ringde polisen ångrar jag grymt, för dessa människor är inte värda att ens beblanda sig med hundar!

Hundstackaren hade suttit i bilen i nästan 40 minuter och ingen gjorde något fast flera hade sett hur dåligt stackaren mådde, vad är det för jävla fel, snart låser jag in mig och håller mig borta från allt elände, jag kan ju inte hålla truten eller ge f-n i att agera!

  

 
 
Mia

Mia

11 juli 2010 21:43

Bra! Du gjorde helt rätt! När hundägarna kom hem och lugnat ner sig insåg de förhoppningsvis att de hade gjort fel och gör aldrig om det igen. Min make såg ett spädbarn sittandes ensam i en bil utanför en stormarknad med aningen nedvevade fönster. Han ringde polisen som kom, slog sönder rutan, tog ut spädbarnet, kylde ned henne, gav henne vatten och inväntade föräldrarna.. helt sjukt! Hur kan man göra något sådant?! Det finns inga ursäkter varken för hundägare eller föräldrar. Stå på dig, du är inte ensam :-) Ha en trevlig kväll!

http://vardagslycka.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

11 juli 2010 23:01

Du är en helt underbar människa Mita.

http://www.chinopatas.se

 
susanne

susanne

12 juli 2010 06:00

Men du är du! hade det inte funnits MITA i världen hur hade det sett ut??
Och JÄVLA IDIOTER som inte lär sig .. hur svårt kan det vara?? ta ut hunden ur bilen eller ge fan i att köpa en hund!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
ylle

ylle

12 juli 2010 07:45

Jag överräcker härmed med stolthet Min Speciella Tapperhetsmedalj för Storartade Insatser för Djurens Bästa till Dig Mita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Way to go girl... sluta aldrig att reagera och agera!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

12 juli 2010 11:41

Mia, vilken rysarhistoria, men ett barn HALLÅ!!

Lena, tack *rodnar

Susanne, vill du följa med på hundibiljakt, du har ju det rätta taget!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

12 juli 2010 11:48

Ylle, jag sträcker på mig och tar emot medaljen omedelbums!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Teija

Teija

12 juli 2010 12:57

Bra jobbat Mita! Härligt:D

http://varannandag.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

12 juli 2010 17:52

snyggt jobbat! Stolt över dig!

http://www.harptjarnen.hundsida.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

3 augusti 2010 20:47

Hej!

Om man nu tvunget måste ha sin hund eller katt i en varm bil, en het dag, på ett hett ställe, kan man ju göra som jag, som klämmer fast en lapp med namn och telefonnummer "till Zockans Husse" på insidan av den öppna bilrutan. Så kan de ringa mig direkt! I och för sig ingen som ringt ännu, men så har jag inte heller djuren med, om det är så varmt ute...

http://zockan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards