rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Det blir inte alltid som jag tänkt mig + 24,6

Av Mita - 13 juli 2010 06:28

Det tog 50 minuter, 50 minuter att ta sig över bron, 6072 meter Ölandsbro.

Och för en som gått i terapi för broskräck så var det inte en helt gynnsam upplevelse, om vi säger såhär så visste jag direkt vilket utrymme jag skulle besöka direkt när jag kom hem.

Det blev heller inte något besök på Kackelstugan av olika anledningar men jag gör ett nytt försök idag!  


På hundfronten då.

Janis växer på sig och tar nu lite mer plats, på alla områden.

Cha-Gall kan jag kalla helt återställd, han verkar heller inte tagit stryck mentalt av olyckan, lika kaxig som innan.

Och Bechamel då den lilla argbiggan, hon gjorde igår ett helt oväntat överfall då Janis låg och sov, smög fram och attackerade henne rätt över strupen, Janis vände bara på sig och tänkte nog,

*bit på du lillan, det känns bara som skön massage

Ang parningen så syns det inte så mycket på henne ännu om hon är dräktig, vi är inne i dag 23 från första parningstillfället, men hennes beteende är ju helt annorlunda än innan, men jag har blivit lurad förr, dock inte av henne.


Och det varma och soliga vädret håller i sig, kanonbra för turismen här på ön, då den kan visa sig från den bästa sida, förutom bilköerna då!

 
 
Magnus

Magnus

13 juli 2010 06:54

Det låter som köerna i Stockholm, inte kul.

http://mj.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

13 juli 2010 08:24

härligt med sommar och värme men jag vet att turismen inte alltid är så kul inte då man måste bo och jobba i det :)
vi har Norsk invation här.... råkade jag med ut för en IDIOT som lämnat barnen och hunden i bilen...folk är fan inte kloka!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Nettis

13 juli 2010 08:41

Åh usch för broar =S . Stackare, det värsta är om man behöver uppsöka det där stället när man sitter fast på bron :-O .

Hihihi, vad roligt med Bechamel och Janis ;D !

 
Kicki

Kicki

13 juli 2010 10:37

...sv: tack Mita för kommentaren av mina svanar...älskar dessa vackra fåglar...kan inte va någon höjdare att sitta i bilen på broa så länge...

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Lena S

13 juli 2010 11:57

Har du också broskräck. JAG är knäsvag när jag ska passera broar med rinnande vatten under, hängbroar ålar jag mig över .TOM mariahissens bro är svår att gå över. MEN det blir lättare och lättare för varje gång jag tar steget ut på dom.Gillar broar om jag sitter i bil eller om den är BREEEED och jag kan gå i mitten av den ;-)

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

13 juli 2010 15:46

Fy katten att sitta i bilen och åka över bron så länge.
vilken tur att du kom en räddade ängel och gav den lite vatten:)
Skönt att allt är bra med hundarna.
Och jag håller fortfarande tummen att det skall komma lite valpar till er:)
Ha det gott i värmen, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

13 juli 2010 23:20

Köer är inte kul och framför allt inte nu på sommaren.
Själv är vi just nu i Roslagen och svettas.

http://aake.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

15 juli 2010 22:54

Vilken fin bild på bron! Hoppas din lilla tik är dräktig, det med personlighetsförändring känns bekant, det bådar gott!

http://vardagslycka.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards