rocotopeppers

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Mita - 3 augusti 2010 22:29

Vi tror allvarligt att Janis är tolkär i Ozzy, och vise versa!!

    

Av Mita - 3 augusti 2010 18:23

Ni kanske undrar varför jag skriver om min mamma på bloggen, jo det är för att det tar sådan energi och tid att tala med alla personer om detta och därför har jag bett de som vill veta att följa bloggen istället.


Idag när vi kom upp så fick jag äntligen höra hennes röst och det var så skönt, vi brukar ju talas vid minst en gång om dagen.

Mamma har nu fått flytta till Strokeavdelningen och är fullt medveten, hon är lite småvirrig och har sin humor kvar, sa att hon skulle följa med Sys till stan imorgon, kanske inte läge då hon inte ens kan sitta upp =)

Hon hade ett önskemål när vi gick om stuvad potatis och Isterband, det är om något ett friskhetstecken!

Och när tiden är mogen så kommer jag med glädje att laga den maten hon önskar.

Av Mita - 3 augusti 2010 17:20

Lammfärs med färsk vitkål och potatis!

Strimla ett färskt vitkålshuvud och bryn det i olivolja så att vitkålen mjuknar, tillsätt lite sirap.

Ta ett par kvistar färsk timjan och rosmarin, en knippe gräslök, fyra vitlöksklyftor, färsk chili efter tycke och smak och mixa ihop med en dl vitt vin, blanda sedan ihop det med 500 g lammfärs och tillsätt sedan ca 3 dl vitt vin till och smula ner fetaost,smeten ska vara väldigt lös.

Varva sedan vitkålen och färsen i flera lager i en lergryta och låt den stå inne i ugnen i två timmar i 200 grader.

Koka färskpotatis till och drick ett kallt glas rosé!


Av Mita - 3 augusti 2010 10:33

Nu blir det Kalmar idag igen, besöka mamma och fika med en vän.

Och antagligen prata mängder med gallematia, kan behövas.

Ska ringa och försöka få  mig en massagetid här framöver, behöver verkligen massage, min rygg skriker =)


Ha det bäst därute mina vänner!!!!

Och glöm inte att ge någon ett leende, ett vänligt ord eller bara en var blick!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards