rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Vet inte om jag ska skratta eller gråta +18,7

Av Mita - 5 augusti 2010 08:03

Kalmar Sjukvård, ja vad ska jag säga, eller rättare sagt vårdavdelning 15 som nu mamma ligger på.

Otrevliga, arrgoganta men framför allt NOLL koll, jag har nu talat med tre sköterskor och ingen har läst mammas journal.

Igår så var det stön och stånk när hon behövde besöka toaletten, vid middagstid kommer en sköterska in lite käckt och ropar upp och hoppa, middagen är serverad, när jag påpekar att mamma inte kan gå, eller knappt sitta upp får jag en snäsig fråga om hon överhuvudtaget kan äta.

Jag bad då sköterskan tala med mamma själv och inte över hennes huvud, det var inte populärt. Då jag talade med den ansvariga sköterskan så erkänner hon att hon inte läst journalen för det var ju så mycket!!!!!!!!!!

När jag nu ringer på morgonen för att höra hur natten varit så är det ingen som vet, denna sköterska t.o.m nämner mamma vid fel namn och det tar 17 minuter innan hon får tag på någon som kan svara. Igår träffade jag en lady som jobbat på avdelningen mitt emot och hon bekräftade situationen på denna arbetsplats.

Den ansvariga på avdelningen har semester fram till den 16 augusti och har ingen ersättare under tiden, bara det gör en förbluffad.

Det är ju inte en avdelning som säljer leksaker precis utan en avdelning med stroke patienter.....

Jag är inte ett dugg trygg med detta, jag kommer att vara som en böld i röven på dem, jag lovar!

 
 
Kicki

Kicki

5 augusti 2010 08:33

...va trist..då kan du ju inte känna dig lugn för en stund...vissa människor ska inte jobba med de de gör utan sitta nere i nått arkiv å vända papper...hoppas de löser sig!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Jessica

Jessica

5 augusti 2010 09:05

Prata med chefen och anmäl dessa sköterskor. Man måste sköta sitt jobb. Och ta inte avdelningschefen ta en högre upp och berätta hur de beter sig.

http://www.perrocimarron.com

 
Kattis

Kattis

5 augusti 2010 09:28

bedrövligt hur dålig vår sjukvård blivit senaste åren! Att läsa journaler är det första man gör när man får ny patient! Var en böld i röven gumman och vill du prata vet du vart du kan ringa

http://www.devilminds.com

 
Ingen bild

Lotta Hellsman

5 augusti 2010 12:11

Känner igen det här som du skriver om ang. sjuksköterskorna. I grund och och botten beror det på deras enorma arbetsbörda pga. indragningarna och besparningarna innom sjukvården. De är i stort sett utbrända på en månad. Har av egen erfarenhet märkt att ju mer hotfull och gapig man är-desto bättre vård får man och framför allt så blir man respekterad och de stannar upp och lyssnar på en! Ska det vara så? Har det med ledarskap att göra eller en väckarklocka som pinglar till och får folk att vakna och inse vad de håller på med? Eller vad de inte gör? Du gör rätt i att "hänga dem i röven" och "piska" dem! Varför ska det daltas med läkare och sjuksköterskor? De har lön för vad de gör-precis som besiktningsmannen på bilprovningen. Tänk om han inte läst pappren innan han ska ombesikta en bil! Lottdragning eller? Eller piloten på ett SAS plan som bara lägger i autopiloten utan att ens ta reda på vart han ska.Ja du Mita, jag känner dig relativt bra så jag är inte längre oroad för att din mamma inte ska få den bästa vård. Varför? Jo för du är en jäkla BITCH när det väl gäller!!! Det är därför jag respekterar och älskar dig.
KRAM-LOTTA (BAD)

 
wiper

wiper

5 augusti 2010 12:16

vi har också dålig erfarenhet när mamma legat inne och dom har haft noll koll och ett otrevligt bemötande. Jag förstår precis din frustration för detta är ju bedrövligt. Det kan ju hända olyckor och bli stora fel när dom inte ens vet nåt om dom som ligger inne. Bra att du har skinn på näsan, det behövs i en sån situation. Svenska sjukvården ligger snart längst ner på världslistan. Man börjar känna sig otrygg och hoppas man inte blir allvarligt sjuk. Detta borde ju påtalas till sjukhusledningen. Vi har ett bra fungerande sjukhus men i Bårås dit mamma får åka är det ungefär detsamma som hos dig. Hoppas allt skall ordan sig. Skönt att din mamma mår bättre.

Sköt om dig
Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

5 augusti 2010 15:32

Det är förjävligt på ren svenska, idag när jag var uppe så frågade jag när mamma skulle få duscha, sköterskan såg ut som ett frågetecken och jag meddelade då att hon fick duscha i Karlskrona för fyra dagar sedan.
Blir det ingen ändring så kommer jag att hamna på hjärtintensiven.....

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anja o flock

5 augusti 2010 17:27

Ja helvete...!! Vet precis! När mamma låg inne, skitdålig, förvirrad å oförmögen, var det samma visa! kom för att hälsa på. Var är mamma? Hon gick på toa, säger en sköterska. Men... mamma KAN inte "gå på toa" själv!! hittar ju varken dit lr tillbaka och klarade absolut INTE toahygienen själv!!! Det hade de ingen aaaaning om:(((((

 
Cecilia

Cecilia

5 augusti 2010 18:21

Tack för din kommentar.
Och dina hundar var fina. Dom är så charmiga och ståtliga fast dom är så små :-)

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

5 augusti 2010 19:08

hej var du en böld en varig jävlig sådan... sedan ska du göra en anmälan för pg av deras höga arbetsbelastning blir det så här.. vi ska klaga för tillsist måste politikerna göra något åt detta!
Alla har rätt till en säker och bra vård!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Trollpackan

Trollpackan

5 augusti 2010 19:13

Det låter som att det behövs! Någon måste ju tala om att de uppför sig fel!
Hoppas att det rättar till sig!
kramen

http://http:/www.trollpackan.bloggplatsen.seckan.bloggpla

 
skånepågen

skånepågen

5 augusti 2010 20:16

Man kan ju inte annat än att beklaga. Men det finns ett svar.
Nedskärningar och skattesänkningar. Detta drabbar vård, skola och omsorg.

http://aake.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

5 augusti 2010 22:59

Usch, jag förstår om du får andnöd :-(
Ja herregud det är inte roligt när någon behöver vård och man inte känner tillit till dem som tar hand om ens anhöriga. Ta upp det med ansvariga så fort de är tillbaka, jag hoppas att det kommer att ge en positiv effekt och att de skärper till sig! Gör dig påmind hos dem dagligen, ring varje morgon och em efter ronden och stäm av med dem och för varje ny person du pratar med påpekar du vad hon inte kan själv eller behöver hjälp med, så kanske du får dem att "känna igen" dig och din mamma och att de på så vis lär sig hennes behov. Jag hoppas att det ordnar sig! Skönt att hon är på bättringsvägen.

http://vardagslycka.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

6 augusti 2010 09:08

Det här låter ju helt horribelt!!!!!!! SKANDAL!!! Sån tur att Din mamma har ett rivjärn till dotter, man ska vara jä...t frisk för att kunna vara sjuk och få vård, men skit att det ska behöva RYTAS. Och inte är det speciellt nyttigt för Dig att behöva vara så orolig heller.... kram

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards