rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

En dag ska jag ge igen.........

Av Mita - 28 augusti 2010 08:04

Att dra igång och riva en balkong med en högljudd maskin klockan 07.30 en lördagsmorgon är INTE okej enligt mig.

Att inte ta större hänsyn till sina grannar är för mig ofattbart.

Jag ska berätta om en episod som hände för säkert 10 år sedan, det var då jag arbetade på hotel med nattclub och jag hade jouren, jag kom i säng vid fyratiden på morgonen och vaknade med ett ryck på söndagen av att nästa granne var ute och klippte gräset, tittade på klockan och såg att den stod på 07.00.Övertygad om att klockan stannat gick jag ner till köket och såg även där att det var den tiden på dygnet.

Jag tassar ut i morgonrocken och ser då grannen med stora hörselskydd köra omkring med klipparen, jag får kontakt och ber kanske inte så vänligt att han kanske kan klippa senare på dagen och jag talar även om att jag har arbetat och kommit i säng för tre timmar sedan, och vad tror ni då jag får för kommentar av grannen??

-BYT JOBB DÅ!!!!!


 
 
susanne

susanne

28 augusti 2010 09:21

HA HA en klassiker.. ska kanske inte skratta men typiskt folk.. vadå hänsyn.. många kan inte ens stava till det!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

29 augusti 2010 00:14

Småler!............... Hittade en lapp i affären på anslagstavlan om en tam tupp som bortskänktes OM han fick leva! Jag högg direkt och fick honom utan omsvep. Hemkörd och allt. Jag har länge saknat ett fart hinder på min väg eftersom grannarna kör som om dom hade djävulen hängande i avgasröret och jag har mitt hus knappt en meter från vägen med en skinnflådd häck imellan. Såg för min inre syn denna vackra tama tupp skulle gå och picka små godsaker mitt på vägen och grannarna skulle sakta farten. Icke sa nicke! Tuppen var INTE tam. Han flyttade raskt bort till granen vid gammla garaget och HAN VÄCKER HELA JÄKLA BYN, med sitt kukelikuande! Har fått massor med klagomål på honom. Men det är bara att se dum ut och rycka på axlarna och fråga: VILKEN tupp??? Det enda oväsen jag hör på morgonen är de förbaskade kyrk klockorna som ringer 7 varje morgon. De håller på att renovera kyrktaket så jag undrar om jag inte kan locka tuppfan dit. Högst upp på taket kan han sitta och gala. MEN det blir kanske stek av honom så småningom. Men jag gillar honom pga. att han retar alltid någon!
Kram Lotta

http://www.baddads.se

Mita

29 augusti 2010 09:25

Haha Lotta, tummen upp för dig och tuppen!!

 
Ingen bild

Ammis

29 augusti 2010 08:42

Ja, klockan sju är ju lite väl tidigt. Dessutom brukar ju gräset vara helt vått av dagg vid den tiden...... Förstår om du blir ilsk. Hörde igår om en grannepisod och det var en securitasvakt som jobbade natt naturligtvis och ville då sova på dagarna och klagade på grannen ovanför för att barnen hördes när dom gick på golvet....hmmm.... klockan va 15,00 mitt på dan.....DÅ kanske man ska fundera på att byta jobb el. lägenhet. Men lite hänsyn måste man ju visa mot grannarna. Hejdidå

Mita

29 augusti 2010 09:22

Jag är uppfostrad med att söndag är vilodag, inte för att jag anammar det men jag gör inga störningsjobb på söndagar.
Men att klaga att det är ljud kl 15.00 är ju bara befängt.

 
ylle

ylle

29 augusti 2010 16:46

Människor är bra konstiga djur. Om man har grannar får man väl anpassa sig någorlunda = INTE köra gräsklippare 7-00 en helgmorgon va????

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards