rocotopeppers

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Mita - 12 september 2010 19:08

Fick ett samtal vid tåtiden om att det var påväg levande krabbor till Öland i bil, härligt, då var det bara att gå ner till Köpstaden för att inhandla krondill, trodde jag ja!

Köpstan hade inte en liten dillkrona i sikte, vidare till Konsum, även där var det tomt, fick då ta bilen til Almérs men nitlott igen.

Åkte då till en ekologisk odlare som säljer grönsaker obemannat i sin port, inget där heller, försökte att ringa till odlaren men inget svar. När jag väl är nästan hemma så ringer han upp mig, jag talar om vad jag är ute efter och han ber mig komma tillbaka. Vi går ut på hans åker och han visar mig massor med örter,  ätbara blommor och vips så har jag plockat ihop en knippe med krondill.

Han fortsatte att visa mig runt i deras fantastiska trädgård och växthus.

Jag fick även med mig vitlök och en underbart saftig persika, snacka om glädjespridare!

Nu är krabborna kokta och ligger på svalning tills imorgon då de ska avnjutas!

  

Av Mita - 12 september 2010 09:33

Idag ska jag bara kurera mig, börjar med Whatever works av Woody Allen, några tryck med Nasonex och en stor kopp the!

Glöm inte att hålla det du lovar!!!  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards