rocotopeppers

Alla inlägg under september 2010

Av Mita - 22 september 2010 20:00

Nu är väl ändå valet över, eller?

Men skyltarna är likförbannat kvar på gräsmattor, lyktstolpar och husväggar.

Jag tycker faktiskt att det är en skyldighet att plocka ner valkampanjerna när valet är kvar och jag dömer inte ut något speciellt parti utan alla är lika i detta syfte!

Det kanske är någon mening med detta, ett omval kanske?

Av Mita - 21 september 2010 21:55

Vi har en ganska stor hörnsoffa, en röd från IKEA där minst sju personer får plats, och hur sitter vi då?

Jo, Mannen sitter längst bort på ena hörnet och jag längst bort på det andra med två Kineser tryckta mot mig.

Den vita har en egen skinnfotölj som hon ligger i eller så värmer hon våra fötter på mattan nedan.

Tänkte på det här med kineserna, varför vill de inte bara fläka ut sig handlöst i soffan, ligga på rygg och spreta med benen?

Och sedan ska det ju vara filt, filt med stort F, får inte Bechan filt över sig så gnäller hon tills att vi ger oss, och ger oss, det gör vi varendaste eviga dag, och på tal om varendaste eviga dag så har jag lite dåligt samvete över att jag inte hinner besöka bloggvännerna, eller hinner och hinner, jag prioriterar annat och på tal om prioriterar så hoppas jag verkligen att min chef prioriterar det samtalet som han har lovat mig nu i sex månader, och på tal om sex.............=)

Äsch, vad jag svammlar!

Av Mita - 21 september 2010 18:08

Vet inte riktigt hur jag tänkte med kvällens middag, kycklingen har jag marinerat med indisk smak och så står jag och gör en jordnötssås med röd thaicurry, cocosmjölk och röd chili samt Jasminris till.

Men det blir nog gott det med.

Av Mita - 21 september 2010 06:21

Har ringt och ringt förra veckan för att få tag i min vänninna men utan resultat. Tyckte det var lite märkligt då jag vet att hon inte direkt är någon Globertrotter men igår kväll ganska sent så svarade hon äntligen. Jag lägger en humoristiskt fråga men hör att det inte riktigt var läge för det, då berättat hon att mannen hon är gift med sedan många år tillbaka sitter häktad på grund av misshandel.

Han har fått ett tokspel och misshandlat HENNE, sin egen fru???????

Vad är det för fel egentligen på människan? hur kan man slå någon överhuvud taget, det är klart vid självförsvar och om någon skulle skada Oskar, då skulle jag nog göra mig ganska olycklig men sin fru eller idioten i Östergötland som misshandlade ihjäl sin tvååriga styvson.

Sedan att det kvinnliga könet ofta tar på sig skulden och mjäkar med kukhuvudet måste det bli en annan inställning till, om kvinnorna får det skydd de behöver och att männen får sina straff så kommer vi att få en ändring på synesättet.

Jag lovar och svär att från och med nu så kommer då jag inte blunda ens för minsta lilla misstänksamhet. Så passa er därute, bär du hand på din kära eller dina barn så lyfter jag luren, var så säker!

Av Mita - 20 september 2010 17:54

Det är Svenska Hollywood fruar, det är Danska och Norska, det är Skånska och Norrländska och nu Svenska New York fruar, det är ensamma mammor och bönder som söker, folk som kan dansa och de som vill dansa, de som kan sjunga och de som bara vill spela apa. Ja, jesses vad vi kan spendera tiden på viktiga saker!

Av Mita - 19 september 2010 21:50

Gick ut och tog ett bloss och när jag kommer in igen så är hela mitt Rättvisemärkta chokladägg borta, hur är det möjligt!

Vem är tjuven? en naken Kines eller en pirat från Argentina, det är frågan det?

  

Av Mita - 19 september 2010 15:31

Valet är ditt att rösta på vad du står för, jag står för mina åsikter, står du för dina? Att det finns vänner i min bekantskapskrets som röstar på SD gör mig förbannad och mökrädd, för jag VET att personerna inte är helt insatt i politiken utan röstar bara för att. Jag var inne på FB och röstade och då fick man se resultatet på hur folk röstat, 224801 personer över 18 år har röstat och då ligger SD på en tredjeplats.

Jag tar då ett stort avstånd för detta rasistiska parti och hoppas att ni gör det med.

  

Av Mita - 19 september 2010 11:31

Skogen, jag fulkommligt älskar skogen, att bara strosa omkring och känna dofter av svamp

att njuta av de små liven

eller de vackra installationerna som någon har glömt bort

visst är det vackert!

           

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards