rocotopeppers

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Mita - 6 mars 2011 18:39

Ett vet jag då och det är att jag ångrar mig grymt att jag inte ringde lokalpressen idag. Jag säger bara att hemtjänsten på denna ö är inte riktigt vad den borde vara. Vi var i akut behov att få tag på hemtjänsten idag och åkte därför till deras lokal här i Färjestaden, när vi kom dit så var dörren öppen och då menar jag öppen och inte bara olåst, jag och Sys knallade in i lokalen och där låg det fyra mobiltelefoner på bordet, de anställdas handväskor, datorer, öppna nyckelskåp med namnen på till brukarna, pärmar med säkert information som definitivt inte ska komma ut till allmänheten, stora whiteboard tavlar fulltecknade med information om brukarna osv, osv. Vi ropade och letade någon form av personal men stället var tomt, Sys hittade ett journummer på en av tavlorna och ringde, då svarade en vårdare och vi framförde vår information, då har kvinnan mage att ljuga oss rätt upp i luren. Hur i helvete kan siste man gå ut ur lokalen och lämna det öppet är för mig en gåta, men jag hoppas verkligen jag får svar på det imorgon då jag kontaktar deras chef.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards