rocotopeppers

Alla inlägg under april 2011

Av Mita - 24 april 2011 07:29

Idag blir det flyttning hela dagen, vi ska flytta Mammas boende från en trea till en tvåa på markplan, det var meningen att vi skulle gjort detta i fredags men tyvärr så hamnade mamsingen på hospitalet istället!

Efter hennes skada så är det svårt med förändringar och flytten blev för mycket, men idag gör vi det i alla fall utan hennes medverkan utan med några goda vänner som hjälper till!

Av Mita - 23 april 2011 18:25

Nu blir det snart en underbart god lammcassoulet som Mannen har lagat, Ozzy har åkt till storebror i Stockholm och då passar vi på att göra det extra hett!

 


Av Mita - 23 april 2011 07:55

Jag är vansinnig, jag är så förbannad att jag verkligen hoppas att ingen man ger mig ett felaktigt bemötande idag!

Sitter och läser DN där det är ett reportage om en kvinna från Bangladesh som dagligen misshandlades av sin man i sex års tid, när hon tillslut tar mod och anmäler honom så hotar han henne med kniv och pistol och som avslutning kastar han syra i ansiktet på henne.

VAD ÄR DET FÖR FEL???????

Vi lever väl för helvete på 2000 talet och inte på 1700 talet, och hur kan NI män tillåta att andra män beteer sig på detta vidriga sätt.

Sluta klia varandra på ryggarna och sätt igång och AGGERA!


Av Mita - 23 april 2011 07:20

Det är ju Påskafton idag och självklart så fick det bli ett kokt ägg til frukost, det blev perfekt kokt, jag föredrar löskokt och det blev de!

Påskafton är i kristen tradition en ”tom” dag. Detta beror på att Jesus ligger i graven och lärjungarna har låst in sig i rädsla för de som låg bakom avrättningen, så idag får det bli en vilodag, inte ett kyrkbesök och inget arbete.

 



Av Mita - 21 april 2011 07:12

Då flyger vi vidare på ett kvastskaft. Ingen jävel ska säga att vi inte är flexibla.

Förberedelserna är i full gång för festligheterna på Blåkulla, jag är laddad är ni?

Gör nu inte samma misstag som förra året där vissa glömde hälften av atteraljerna, har du ingen katt så låna då av grannen. Tjoa till om din granne inte har så kan jag bunkra upp runt kvarteret.

  


Av Mita - 20 april 2011 15:16

för jag hittade nyss ett grått hårstrå, galet, det första gråa hårstrået, det får nog bli denadär rödfärgen ialla fall.

Eller så är jag bara fattig på pigment!

Av Mita - 20 april 2011 06:50

Det är väl en rikedom att bara hoppa i kläderna på morgonen och ha möjlighet att gå ner till vattnet, titta på de små vågorna, lyssna på fåglarna och bara njuta av hela härligheten.

 

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards