rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Man kan ju undra om bananskalet var inkörsporten?

Av Mita - 17 maj 2011 15:23

Och då menar jag inkörsporten till ofrivilligt arbete, för du kan väl ändå inte själv ha valt att arbeta med dementa människor om du inte själv har någon som helst förståelse och empati för "patienten" eller dess anhöriga. Jag slutar inte att förvånas, aldrig mer, det jag har hört av personalen dessa dagar som kära mor har tillbringat på Rönningegården har faktiskt fått mig att tappa hoppet på Sveriges vårdpolitik.

Att få kastat i ansiktet att ens mamma är jävligt jobbig på grund av hennes hjärnskada är ju mindre trevligt, inte heller upptäckten att de inte har städat hennes rum och toalett på två veckor gjorde saken bättre. Listan är lång!

 

 
 
Kicki

Kicki

17 maj 2011 17:00

...ibland undrar man varför vissa ska jobba med människor om man inte kan se till problematiken som ligger bakom och dessutom missköta hennes hem...fy fan så arg jag blir...att ens yppa dessa ord bevisar ju att de inte finns någon empati för din mamma...hoppas du ger de en skopa av din vassa tunga å gårvidare med de här för de får bara inte gå till på de här viset!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

Mita

17 maj 2011 20:07

Tycker de att mamma är jobbig så är det ingenting om vad de kommer att tycka om mig och min syster, nu är det fan upp till kamp!!

 
Yvonne K

Yvonne K

17 maj 2011 23:46

Det är ju fruktansvärt det du råkat ut för, och din mamma också förstås, det får aldrig accepteras.
Stå på dig och visa dom att ni inte finner er i detta, det finns många bra människor också, hoppas du kommer träffa dom.
Kram

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Mita

18 maj 2011 11:00

Jag kämpar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards