rocotopeppers

Alla inlägg under juli 2011

Av Mita - 19 juli 2011 17:20

På morgonpromenaden gick jag förbi insamlingen av papper och glas och möttes av denna syn

  

Blev naturligtvis skirförbannad då det är tisdag morgon och det ser ut som ett slagfält och för att inte tala om risken att någon ska ha "roligt" och kasta flaskorna i backen.

Ringde upp Mörbylånga Kommun och bad och få tala med den som inte kunde sköta sitt jobb som har hand om detta, damen i växeln svarar då att hon ska koppla mig till han som är ansvarig för återvinningen uppe vid industriområdet, jag sa att detta gällde inte den återvinningen utan glasåtervinningen.

Fick då veta att det är uthyrt till ett annat bolag som hon inte kom ihåg namnet på?? Men hallå är det inte kommunen som är ytterst ansvariga?

Ringde i alla fall upp bolaget som är ansvariga och de meddelade att de genast skulle åka och tömma glasbulorna, tror ni dom är tömda?

 

Av Mita - 18 juli 2011 21:12

För liten vit filur??

 

Av Mita - 18 juli 2011 12:16

Igårkväll så skulle jag och sonen gå ner och äta på Nun´s Thai, efter en timmas uppväckningsförsök av sonen efter en hel helg på Öland Roots så begav vi oss neråt.

Nun´s är inte ett stort ställe, det finns fyra bord inne och fyra ute, det fanns plats inne så vi tittade på menun och jag ställde mig framför kassan för att beställa och där stod jag i FYRTIOTRE minuter, utan att någon ens kastade ett öga på mig.

Jag ska i och försig inte klaga för bredvid mig stod det två par som hade väntat i en timma och 45 minuter på deras mat.

Jag vet att det är ett litet ställe, jag vet att de endast är två gasplattor i köket, jag vet att Nun lagar maten a la minut, jag vet att allt detta men ändå blir jag lite irriterad över att inte ens få ett ögonkast eller bara ett leende om att ok vi har sett dig.

Det blev dock ingen thaimat utan en hamburgare hos Hasse i hamnen, men nu ska vi göra ett nytt försök till en kulinarisk måltid hos Nun!

Av Mita - 15 juli 2011 16:00

Idag hade jag tänkt mig en After Beach men live musik nere hos Lotta i hamnen, men vädret gjorde en helomvändning vid ett-tiden och det är ju inte så kul att sitta utomhus i vinterskrud!

Av Mita - 14 juli 2011 18:39

Hur kan ett dött ting såsom aluminium folie irritera upp mig till den milda grad att  mina öron glöder?

Jo, jag köpte en ny rulle idag och runt om den hade de limmat en tunn pappersremsa, hu mycket jag än pillade så lyckades jag inte att få upp den så jag använde ett tillhygge som kallas kniv och lyckades till slut. När jag sedan skulle rulla ut foliet så hade jag naturligtvis gjort ett jack i rullen så att det gick inte att få ett helt stycke utan foliet fastnade hela tiden och revs sönder.

Det slutade med att halva rullen fick kastas innan jag fick ett helt stycke, ett litet gummiband hade kanske varit på sin plats!


Av Mita - 13 juli 2011 23:33

De är överallt!

Öppnar jag dörren så rasar det ner ett gäng, drar jag upp draperiet så trillar de ner på golvet, lyfter jag en sko så nog fasiken är de där, de är insnärjade i min post, i morgontidningen, i handfatet, i toaletten och nu hittade jag till och med en liten rackare vandrandes i kylskåpet!

Jag fattar inte hur de kommer in, hur fan kommer en tvestjärt in i kylskåpet?

Av Mita - 13 juli 2011 08:54

Att våra Svenska ormar är fridlysta och det är inte ok att döda dem!!

Av Mita - 12 juli 2011 18:22

Det är ju förenat med livsfara att köra bil denna tiden på ön.

Jag tog en liten tur ner till Sandbergen och hann både med en husbil som körde rätt ut så att jag fick trycka bromsen i botten, mogen som jag är så både satt jag på signalhornet och visade fingret. Lite längre ner så dök det plötsligt upp två damer skitnära vägen med varsin blomsterbukett i handen.

Sen ska vi inte tala om alla som bara tvärnitar, kastar sig ur bilen och snabbt kastar upp en kikare för att de dykt upp någon ovanlig/vanlig fågel.

Mörbylånga Kommun har ju även varit så smarta att man har på vissa delar minskat ner vägbana så att man knappt kan möta en annan bil, mycket genomtänkt nu när ön kryllar av både husvagnar och husbilar.

Vi ska väl ändå värna om våra turister.....

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards