rocotopeppers

Alla inlägg under oktober 2011

Av Mita - 18 oktober 2011 06:20

Mina frukostrutiner brukar gå oerhört snabbt, dela en grape, strö på lite chili och ät, men imorse skulle jag jollra till det och koka havregrynsgröt. Jag kan laga mat, det vet jag men ska jag få ihop en gröt så fick jag läsa på paketet, jättesvårt, havregryn, vatten och salt. Blanda ihop och koka, men sedan skymtade jag en liten text, Koka gröt i micron, why not, tänkte då jag, en hel minut blir ju sparad, eller??

  Och hur micron ser ut det kan ni ju bara fantisera om....

Av Mita - 17 oktober 2011 07:32

Idag ska vi träffa demesskötaren för att få lite information om hur mammas framtid ska se ut, att tala om för henne att hon inte kan flytta hem till hennes egen lägenhet är ju inte det som står på tio i topp listan. Vad har vi för rättighet att besluta över någon annan?

 

Av Mita - 15 oktober 2011 17:56

Ta en Sauteuser, häll i fem dl creme fraiche, hummerfond, sweet chili, en färsk chili, lite vitt vin, salt och nymalen svartpepper, koka ihop och lägg ner ett gäng med finstrimlad kallrökt lax, koka spagetti till, riv över parmesan och lite mer nymalen svartpeppar, ät och njut.

Så nu ska jag pallra mig in till köket och göra detta, samt ta ett glas vin under tiden jag lagar mat!

Av Mita - 15 oktober 2011 10:59

Var och köpte nya byxor igår, men vad jag inte hade räknat med var att jag måste ha en assistent med mig när jag har dem på mig. Blev väldigt kissnödig igår och skulle få upp dragkedjan som sitter baktill, lyckades att dra ner en millimeter innan kedjan fastnade i tyget, byxorna är väldigt tighta så det gick inte att slita av dem, turligt nog hade jag ju kärleken hemma som kunnde hjälpa mig. Ska man verkligen behöva assistans till ett par byxor?

 

Av Mita - 14 oktober 2011 17:16

I onsdags morse hände en incident som jag gärna hade varit utan, jag var lite stressad, skulle iväg på tre kundbesök då jag kör ut på Torsåsgatan och ska göra en högersväng ut på leden. Först är det stopplikt och framför strecket är det ett övergångsställe och tillika cykelbana. Jag stannar, tittar sedan åt båda hållen för att se att ingen kom farandes, till höger gassade solen så jag gled sakta fram. Helt plötsligt är han bara där, mannen med cykeln, jag tvärnitade och såg i mitt inre hur han flög ut på gatan, blev överkörd av en annan bil, hur jag fick åtta års fängelse med kedjor runt vristerna hackandes efter sten på en enslig plats.

Jag kom dock tillbaka till verkligheten då mannen ropade åt mig att jag måste titta åt båda hållen, jag bad tusen gånger om ursäkt och jag hade lyckats att dutta till ena bakdäcket på hans cykel, cykeln blev inte skadad och inte mannen heller, det var nog bara jag som blev väldigt skakad!

Av Mita - 14 oktober 2011 10:15

Imorse när jag körde över bron så såg jag att vid högbrodelen mot fastlandet så hade man gjort om till tre filer med två heldragna gula linjer, då är ju min fråga, vem får köra i mittenfilen?

Jag vet då inte!!

Av Mita - 13 oktober 2011 19:20

En Nordafrikansk kycklingrätt tillagad i lergrytan med chili, harissa, citron, ingefära, kanel, färsk persilja och mynta, till det sallad och couscous!

 

Av Mita - 13 oktober 2011 16:01

Var hos Johan Warodell imorse och gjorde denna superfina tatuering som jag är riktigt nöjd med! Den sitter på vänster underarm.

  Tro, hopp och kärlek!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards