rocotopeppers

Alla inlägg under november 2011

Av Mita - 6 november 2011 10:50

Ute på vår lilla gata är det ett myller av löv, vem är ansvarig att hålla rent?

Är det ägaren till träden eller kommunen som äger gatan?

Om det är ägaren av träden hur ska man då veta vems löv som kommer från vems träd, i andra stader har jag sett att de brukar köra omkring med något motordrivet fordon och plocka upp löven men så går man inte här, fast det är klart håller kommunen inte rent gatan från snö så är väl lite löv bara en struntsak.

 

Av Mita - 5 november 2011 07:27

Vaknade imorse och alla mina tankar gick omedelbart till de på andra sidan, vet inte varför men jag är väl påverkbar av Allhelgonahelgen. Så idag ska jag åka till den underbart vackra Minneslunden och minnas, pappa tänker jag på i och för sig dagligen men de finns andra som kanske inte jag ger mina tankar till lika ofta. Jag har varit på fyra begravningar i mitt 47 åriga liv och det är jag tacksam för att det inte har varit fler, kom på att jag endast varit på två bröllop och det hade ju gärna kunnit vara fler.

Ta nu hand om varandra extra mycket idag och glädjs för att just du finns!!

 

Av Mita - 4 november 2011 16:33

Läste i en blogg "Monas Universum" att det ideala avståndet mellan bröstvårtan och halsgropen på en kvinna ska vara 21 cm, jag var ju naturligtvis tvunget att mäta, det blev inte direkt 21 cm men inte långt därifrån. Sedan om det är okej att stå på händer förtäljer inte historien men jag tror att det är en fördel om man gör det lite lätt småfrusen!

 

Av Mita - 3 november 2011 13:35

Idag så ordnades en lite "höstfest" på Rönningegården för de boeende samt anhöriga som kunde delta, jag hade då möjlighet att delta och tycker att initiativet från Kommunen är bra. Igår ringde jag ner till mamma för att verkligen kolla upp tiden, jag hör då hur hon frågar och får till svar klockan 12.00

Exakt 11.33 sätter jag mig i bilen och kör från Kalmar ner till Mörbylånga och står inne på avdelningen 11.58, de har dukat fint för ca 100 personer med linnedukar och höstlöv, jag får betala 50 riksdaler för min medverkan och ser framemot de Öländska kroppkakorna som jag vet rullades för hand igår på Skansenskolans kök. En dam hälsar alla välkomna och säger att vi först ska få lite underhållning av det äkta paret L med sång och gitarrspel.

När klockan är 11.50 och paret L fortfarande underhåller så känner jag hur ilskan kokar inom mig, jag säger till mamma att tyvärr så måste jag åka för jag måste tillbaka till jobbet.

Och då är min fråga, hur fan kan man tro att de anhöriga ska kunna delta i detta, vem kan lägga tre timmar på en lunch på arbetstid??? Och varför serverade men inte maten först och sedan kunde vi som arbetar åka iväg och paret L kunde underhålla till kaffet och den lilla tårtbiten?

Fyrtio minuter senare och en varmkorv i magen så är jag nu tillbaka på jobbet, lite lätt besviken!

Och inte nog med det så bloggar jag på arbetstid med, men var tvungen att få ut mitt agg!!!

Av Mita - 3 november 2011 06:16

Min matlagning brukar ju oftast ta en bra stund av min tid, jag är inte den som gillar snabblagad mat, det ska ta tid, att få sätta tänderna i en långsamt tillagad maträtt är ju så mycket bättre enligt mig!

Men igår blev det en snabblagad rätt som jag varmt kan rekommendera!

Ta 5 dl creme fraiche och blanda ner i en kastrull med ce två dl röd pesto, tillsätt två färska finhackade chilifrukter eller torkad, det går ju lika bra. Dra även några varv med svartpepparkvarnen över röran, knaperstek sedan två paket bacon som är skuren i mindre bitar, låt det rinna av på papper och blanda sedan ner det i kastrullen, koka en god pastasort, riv över Allerums extralagrade Prästost och ät!

Det var mitt middagstips till er med fart!

  en!

Det blev även lite höstfärger över hela maträtt

Av Mita - 2 november 2011 07:31

Inatt har verkligen hjärnspökerna fått arbeta hårt, mardrömmarna har verkligen gått om varandra.

Och då när man vaknar och inser att allt bara var en dålig dröm är lyckan total, så det är ju en bra start på morgonen. Nu ska jag ge mina arbetskollegor ett rungande Godmorgon och se vad jag får tillbaka.

Gör nu något bra av denna onsdag!

 

Av Mita - 1 november 2011 18:29

Måste verkligen rekommendera denna fantastiska bok av Patrik Sjöberg, boken hycklar inte utan den är som en ren käftsmäll, och min syn på denna omskrivan person har definitivt ändrats!

Patrik bjuder verkligen av sig och då inte bara då om pedofilen Viljo Nousiainens utan om sitt liv i helhet.

Av Mita - 1 november 2011 18:04

Vet inte riktigt vad jag hade i tanken förutom en sen middag när jag fick för mig att laga en Burgundisk köttgryta till middag, det tar ju lite tid, inget man direkt kastar ihop på en kvart direkt, men vad gör väl det, vi har ju hela kvällen på oss!

Eller var det kanske så att då fanns det en anledning till att öppna lite rött?

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards