rocotopeppers

Alla inlägg under december 2011

Av Mita - 24 december 2011 15:47

Hej
Fick nyss ett samtal ifrån Rönningegården av en i personalen på en annan avdelning som bara ville meddela att mammas dosett ligger i väskan med medicin för ikväll och imorgon.
Hon har alltså själv bestämt att hon ska sova hemma ensam i lägenheten, det är INGEN som har ringt och frågat

mig eller min syster.
Är hemtjänsten inkopplad?? Ingen på Rönningegården vet!!!!!
Vem tar ansvar om det händer något???
Det finns ju en anledning till att hon är på ett demens boende och enligt Ove F så är det absolut inte lämpligt att lämna henne hemma ensam nattetid.
Jag är så upprörd och förbannad just nu att jag inte vet hur jag ska reda ut detta, självklart kan jag inte låta henne sova ensam hemma.
Och alltså är det jag som måste tala om det för henne när hon kommer hit för att fira jul under dagen, jag kommer än en gång att bli den elaka dottern och mamma kommer att bli väldigt besviken.
Det får inte gå till på detta sätt och sedan att ingen på Stranden vet något är ju bedrövligt, ingen tar ett ansvar utan skyller bara ifrån sig.
Hoppas att ni fick en trevlig Jul!!

Hälsningar

Mita Stöckel

Av Mita - 23 december 2011 19:09


EN RIKTIGT GOD JUL

 

Av Mita - 22 december 2011 17:07

Äntligen ledig i fyra dagar, skulle egentligen ha slutat vid 14-tiden idag men efter lunch så rasade det in jobb så jag fick göra full dag! Men nu är jag hemma och har gravat laxen, gjort marinaden till julrevbenen och snart ska jag börja med vidsvinsfärsköttbullarna, sedan är det med eller mindre klart med julmaten, lite Jansson och grönkål är kvar att pyssla med men det är Mannens göra.

 

Det ska vara gott att leva annars kan det kvitta!

Av Mita - 21 december 2011 11:36

Potatis, ägg, lök, räkor, anjovis, dill, hovissås (nej jag gör den INTE själv, att grava laxen räcker), grädde, Kvibille Cheddar, Solmarka knäckis, honung, clementiner, ev ål och någon jävligt god glass.

Tror jag kan fixa allt på ön, fast glassen är ju tveksam men vi har ju en glassmaskin om det skulle knipa

Och sedan kanske något gott att dricka men den överlämnar jag till Mannen att fixa!

Av Mita - 21 december 2011 06:17

Antingen är det tomtenissar som är och tassar runt huset eller så är det lammfettet som är den skyldige till kinesernas lust att gå ut mitt i natten, tre gånger har jag släppt ut dem i natt och det resulterade i att jag valde att kliva upp halv fem.

Och jag bara älskar det, tiden går långsammare på morgonen, jag har fixar med tvätten, rensat lite i källaren, letat fram julpapper (och i detta huset får man leta vill jag lova) kokat pasta till matlådan, tagit en lång dusch, ätit en god frukost bestående av en ett glas blåbärssoppa, knäckis med julskinka och starksenap. Alltså en kanonstart på dagen, jag undrar verkligen om min granne har lika bra start, han satt och spelade dataspel, WoW eller något liknande när jag gick och la mig, han spelade hela natten och stängde av när jag klev upp, och han sitter så nästan varje natt, hur orkar de?

Skit samma, nu åker jag och jobbar!


Ha en underbar dag..

 

Jäspa lagom, det är du som väckt mig!!!!

Av Mita - 20 december 2011 09:38

Jag blir inte nedsprungen av kunder på jobbet, ej heller nedringd, har verkligen hela Kalmar län tagit jullov idag, tycker det känns lite tidigt. Fördelen är ju att jag kan äta lite hårda karameller, låter så otrevligt annars i telefonen.

Det tar jag en salt fisk på!

 

Av Mita - 19 december 2011 17:06

Ikväll äter vi saffransdoftande laxsoppa med aioli, glömde att köpa saffran men jag har ju kvar av den som jag köpte i Egypten, fast om det är saffran vettesjutton, färgen är densamma men smaken är bara en påminnelse av den vi köper här hemma. Där blev jag lurad, så in i h-vete lurad!

Av Mita - 19 december 2011 11:21

Is your cat plotting to kill you?

ja jag både bloggar och kollar kattstatus på arbetstid, fast på kafferasten

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards