rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2012

Av Mita - 13 mars 2012 13:40

Ohh som jag längtar av att komma hem och pula i trädgården lite, jag ha med att klippa ner lite igår samt rensa lite ogräs, finns inget härligare än vårstädning i trädgården!

    

Av Mita - 10 mars 2012 13:34

Igår kväll var vi och lyssnade på livemusic, Phukets hetaste Reggae och Skaband Job 2 do, vilket drag det var, folk var som galna och dansade både högt och lågt, själv höll jag mig dansande på golvet och struntade i både bardisk och strippstång!

 

Av Mita - 9 mars 2012 02:26

 

Det var lite magiskt när en buddhist kom fram och tryckte fast bladguld i pannan på mig

och önskade mig Good Luck!

Av Mita - 8 mars 2012 11:26

Oj vad det ska prutas i detta land, jag tänker på alla stackare som inte vet eller inte vågar pruta, igår lyckades jag få ner priset på en bikin från 1500 bath till 300 bath,och innerst inne tycker jag att det är lite roligt att se hur långt ner man kan komma.

Så ni som åker iväg, glöm inte att pruta på priserna, det hör liksom till!


Av Mita - 7 mars 2012 03:30

Idag firas Siddhārtha Gautama Buddhaiddhārtha Gautama Buddha här i Thailand, då ska det enligt sed inte serveras någon alkohol på barer och restauranger, vi får väl se hur det blir med det. Jag hoppas i allafall att jag får träffa på lite munkar så att jag kan ge en gåva eller två!

 

February 7, 2012: Magha Puja (Sangha Day; Sri Lanka)

This is an alternate date (to March 7, 2012) for Magha Puja, or Sangha Day, also called "Fourfold Assembly" day. Buddhists attend services at temples and offer food and other gifts to monks. It is also common to walk around a shrine or Buddha image three times as a gesture of respect for the Three Jewels -- the Buddha, the Dharma, and the Sangha.

Av Mita - 4 mars 2012 14:03

Nu har snart en vecka gått på semestern och det återstår en vecka till, det ska bli en vecka utan ett enda måste och planer, förrutom att springa på toa 150 ggr om dagen då. För man ska ju dricka så mycket i värmen och då måste man ju även kissa så mycket!

    



Av Mita - 3 mars 2012 03:25

Hur kommer det sig att alla höjet sina priser med det dubbla och vissa med det tredubbla förutom sömmerskorna och tvätterien på en femårsperiod. Det får jag fundera på idag under ett parasoll!

Av Mita - 1 mars 2012 03:12

Ping-Pong show for free, ping-pong show for free, nice girls.

Det var orden vi fick av flickor som inte ens är torra bakom öronen, de ska inte vara på Banglaroad, de ska vara hemma och sova för att orka gå till skolan och avsluta lågstadiet. Och vem fan vill gå på en show där någon har tryckt upp ping-pongbollar i sitt sköte, och vadå ping-pongbollar, barnafödsel det är grejjer det. Vi gick ialla fall runt en stund och funderade mest på alla äldre män som satt slickade på sina barstolar med HÖG musik vinandes runt öronen, jag hoppas verkligen de är lika toleranta när de kommer hem och barnbarnen brassar musik på högsta volym. Klockan 23.00 fick "pensionärsparet" i alla fall nog och Tuk-Tukade hemåt till lugna Kata!

Nu ska jag ner och lägga mig raklång i en solstol och ha det bäst!

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards