rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Vi mailar och vi "gillar"

Av Mita - 17 oktober 2012 08:16

Varför finns det ingen moral när det gäller detta med email, jag hade förväntat mig ett tvåsiffrig tal i min inkorg imorse men kammade noll. Jag hade skickat ut rent affärsmässiga mail till diverse personer igår på förmiddagen och hade självklart väntat mig någon form av svar. Själv har jag den moralen att jag svarar alla på min jobbmail inom åtta timmar, även om jag inte kan ge direkta uppgifter så upplyser jag att mailet är läst och jag återkommer.

Tycker det är märkliget att inte fler bolag har en policy ang mailkonversatinonen, jag tycker det går att jämföra med att jag skulle tex vända ryggen åt en kollega som ställer en fråga, bättring krävs!


När jag ändå är igång kan jag väl fortsätta, vad är nu detta med att "Gilla", varför ska jag gilla ett företag på Facebook? Vad får jag för det? Varför är företag så sjukt dåliga på att skapa en relation med sina befintliga kunder? Nu sågar jag inte alla företag, det finns ju vissa som har tävlingar, bjuder på tips och trix, lite recept, ger ut ett erbjudande för just dig som är en unik "gillare", men de flesta vill bara ha massor med gillare, de har inte ens vett att skriva någon status eller uppdatera, mycket märkligt, det finns till och med de som har skrivit ut sin policy och inget mera, haha det bådar ju gott, eller?

Man måste visa lite engagemang, även om det nu bara är på Fejjan, för har man valt att ha med sitt företag så har man ju gjort ett val!


Och ja, jag skrev detta inlägg på jobbet, på min kafferast, för grabbarna snackar ju ändå bara fotboll !

 
 
Ingen bild

Mia

17 oktober 2012 18:06

Välkommen tillbaka, har saknat denna källa av både roligheter och tråkigheter...=)

Mita

17 oktober 2012 20:46

Tack Mia, känns som jag måste komma tillbaka för mig själv!

 
ylle

ylle

18 oktober 2012 17:42

Härligt Mita, tebaks å på hugget igen!
Håller med dig om den dåliga moralen när det gäller mejl, hur kan folk (och ännu värre företag) bara ignorera ett mail? Om man vill veta att det kommit fram och öppnats kan man ju alltid begära läskvitto, men det kan ju lätt tryckas bort av mottagaren - ännu en oförskämdhet!
Och FB med sina "gillande" - pppffffffffffff........

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Mita

18 oktober 2012 18:01

Japp, alltid på hugget, har saknat att inte får skriva av mig men nu jäklar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards