Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012
Varför finns det ingen moral när det gäller detta med email, jag hade förväntat mig ett tvåsiffrig tal i min inkorg imorse men kammade noll. Jag hade skickat ut rent affärsmässiga mail till diverse personer igår på förmiddagen och hade självklart väntat mig någon form av svar. Själv har jag den moralen att jag svarar alla på min jobbmail inom åtta timmar, även om jag inte kan ge direkta uppgifter så upplyser jag att mailet är läst och jag återkommer.
Tycker det är märkliget att inte fler bolag har en policy ang mailkonversatinonen, jag tycker det går att jämföra med att jag skulle tex vända ryggen åt en kollega som ställer en fråga, bättring krävs!
När jag ändå är igång kan jag väl fortsätta, vad är nu detta med att "Gilla", varför ska jag gilla ett företag på Facebook? Vad får jag för det? Varför är företag så sjukt dåliga på att skapa en relation med sina befintliga kunder? Nu sågar jag inte alla företag, det finns ju vissa som har tävlingar, bjuder på tips och trix, lite recept, ger ut ett erbjudande för just dig som är en unik "gillare", men de flesta vill bara ha massor med gillare, de har inte ens vett att skriva någon status eller uppdatera, mycket märkligt, det finns till och med de som har skrivit ut sin policy och inget mera, haha det bådar ju gott, eller?
Man måste visa lite engagemang, även om det nu bara är på Fejjan, för har man valt att ha med sitt företag så har man ju gjort ett val!
Och ja, jag skrev detta inlägg på jobbet, på min kafferast, för grabbarna snackar ju ändå bara fotboll !
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|||
15 |
16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 |
23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 | 31 | |||||||
|