rocotopeppers

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Mita - 24 oktober 2012 07:23

Jag var ju på föreläsning igår med Mats Billmark om oro, stress och ångest, en väldigt givande sådan då Mats talade av egen erfarenhet vilket alldit känns mer relevant då han kunde ta olika historier från verkligheten. Han delade av sig bland annat med ett tips om det här med negativa tankar, för att kunna bearbeta samt inse hur stor del av negativa tankar som man bär på så skriv ner din första negativa tanke på vänster sida i ett block, telefon eller what ever, skriv sedan ner på höger sida motsvarigheten, alltså något positivt.

Tänkte på detta imorse när jag vaknade och första tanken var, herregud jag har tappat alla mina tänder, vände det omedelbart till något positivt, phu det var en dröm.


Tanke två (står och stirrar i frysen)

Och detta med middag, vaaaaad ska jag laga idag då                 Tänk vad skönt att jag har en familj att laga mat åt

Tanke tre (ute med hundarna)

Vad jag tycker illa om detta mörker och kyla                              Här har vi barmark, i Kiruna är det snöstorm

Tanke fyra (kör på Ölandsbron)

Nu ska jag köra efter bussen som inte blinkade och ......            Vilken tur att jag har så bra bromsar


Och idag är det onsdag, det är FN-dagen, Evert och Eilert har namnsdag och nu ska jag ägna mig åt dagens arbete!

och du,  Du kan alltid välja att njuta mer, genom att fylla livet med njutning!




Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards