rocotopeppers

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Mita - 25 juni 2010 20:30

för den arma lilla kraken, han är inte så kaxig nu inte.

Det blev omplåstring och en penicillinkur, han har ätit lite, kissat och gått fyra steg, anars ligger han mest och försöker repa sin onda kropp.

Jag ger honom healing och kristallpåläggning för att lindra smärtorna.

Vi tackar för alla omtänksamma kommentarer!!  

Av Mita - 25 juni 2010 08:24

Igårkväll gick vi ner med vovvarna för att ta ett kvällsdopp, det var såå vacket.

  

Nere vi Dämmet så mötte de två Borzoier som Janis busat med innan, vi släppte ihop borziohanen och Janis, sedan tiken och till sist Cha-Gall. allt gick jättebra och de busade för fullt tills pang, bom och krasch.

  

Helt plötsligt står hanen med ett stadigt bett över Cha-Galls nacke, han biter och kastar omring honom som det vore en leksak.

Efter många om och men, flera bitsår både på mig och Lasse så fick vi till slut lös honom ur bettet.

Cha-Gall mår halvok, men jag vill ta ett veterinärbesök, men att hitta någon öppen klinik på Öland var ju inte lätt, jag har fått tag i ett nummer till Kalmar som tar 200 kronor för ett joursamtal innan 09.00, helt sjukt dåligt enligt min mening!


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards