rocotopeppers

Alla inlägg under december 2012

Av Mita - 31 december 2012 09:48

Jag önskar er ett riktigt gott slut på 2012, njut nu av god mat och dryck ikväll och akta fingrarna när ni ska skjuta in det nya året och sedan hoppas vi på ett underbart 2013 i kärleken och ärlighetens tecken.


Så en Nyårspuss till er alla och ett Gott Nytt År!


Av Mita - 30 december 2012 11:55

Observatör

Lördag 29 dec 22:14

Det behöver rensas upp, även bland gamla bittra blogghaggor.. :-)


IP: 46.246.123.175

Av Mita - 28 december 2012 18:37

Då var de igång igen då, raketerna, eller kanske inte raketerna utan dessa fruktansvärt obildade människor som är ute och tänder på dagarna innan Nyår, jag säger bara FÖRBJUD SKITEN, hörde någon hiskerlig summa på nyheterna som packet spenderar på raketer varje Nyår, sjukt helt sinnessjukt.

Ja, jag kallar folk pack som väljer att lägga pengar på något som skadar mer än vad det ger, helt jävla obegripligt!

 

Av Mita - 28 december 2012 06:33

Jag gillar att åka in såhär på mellandagarna och arbeta, jag får gjort med massor av "läggalängstnerihögensaker" telefonen går inte varm och det är ju så galet skönt att komma hem efter en bra arbetsdag och vara lite ledig.

Idag blir det bara arbete fram till lunch sedan ska jag ner på byn och se om jag hittar det jag söker, sedan om jag springer på en och annan raketförsäljare att argumentera med kommer bara att förgylla dagen!


Av Mita - 25 december 2012 18:52

Snart ska jag ge mig på kvällens matlagning, dock inte så avancerad men ack så gott, det ska bli en spenatpizza med Stilton, Cheddar och Mozzarella, samt lite strimlad julskinka. En god sallad och ett glas rött får göra sällskap.

Ha en fin kväll och jag ska då inte missa Återträffen av Så mycket bättre!


Av Mita - 25 december 2012 06:10

Det ju märkligt hur orutinerad man kan vara som människa, här har vi haft hund sedan urminnestider men ändå lyckas vi glömma en ask med ljus chokladtryffel på bordet.

Jag och Mannen gav oss ut och tikarna var med och när vi kommer in så sitter Cha-Gall och ser ut som heligheten själv med en truffel i munnen, han har gått upp på bordet och plockat fyra bitar ur asken. Inte helt ofarligt men ack så gott.

 

Med all skrämselpropagande så var jag lite orolig igårkväll men han är pigg och kry!

Av Mita - 23 december 2012 18:28

Då var all mat fixad för morgondagen, i år har vi valt att inte göra så mycket det finns ju massor med bra produkter att köpa såsom tex sill och rökt ål samt rökt lax, den gravade har jag gjort själv samt att Mannen har ordnat med skinkan, Jansson och den ljuvliga grönkålen, köttbullarna är rullade och stekta nu ikväll och ägghalvorna med rom fixar vi imorgon.

Det där med julgodis och julbak går helbort, lite vaniljglass och varma egenplockade björnbär blir bra.

Det blir familjen och mamma som äter lite julmat på eftermiddagen, inget stök och bök, bara lungt och skönt.

En och annan klapp får väl öppnas men absolut inget i överflöd

 

Av Mita - 22 december 2012 07:18

"Tuffingen" som aldrig fällde en tår har numera blivit en riktig lipsill, satt och tittade på tv4 igår (till mannens förtret)där man hyllade vardagshjältar och tårarna bara trillade, jag tycker verkligen att det finns hopp om mänskligheten när jag ser dessa fantastiska människor som vågar vara alllt annat än egoistiska, som har kvar det som kallas empati och medkänsla.

Efter det så tittade vi på 50år av de "Rullande Stenarna" och då kom det minnsan inga tårar, jag satt bara och funderade hur i hela friden Mick Jagger kan se ut som en trettonårig osnuten pojke i kroppen, för osnuten är han ju verkligen inte.

Sedan avslutade jag kvällen med att tänka på alla ofrivilligt ensamma människor ut i vårt avlånga land och då kom en tår till eller två. Ensamheten är ju ingenting emot övriga händelser i världen men...........


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards