rocotopeppers

Alla inlägg under november 2012

Av Mita - 30 november 2012 15:43

Stekt färsk lax med pressad potatis, saffranssås och grön sparris, och till det lite vitt vin

Och så ska jag bara njuta av helgen, du sköna helg!

 

Av Mita - 29 november 2012 17:20

Vaknade pigg och alert imorse och startade med att göra iordning en lunchlåda, en sallad med couscous, isberg, tomat, fetaost och rivna morötter, blandade ihop en god dressing och hällde allt i lilla lunchlådan och ställde den på matsalsbordet. När jag väl skulle åka till jobbet vid kvar i sju, står påklädd och greppar lådan med högra handen, gör visst någon märklig rörelse så jag ser hur lådan glider ur handen för att landa på stolen, där gör jag ett tappert försök att greppa tag i den igen men ser hur locket öppnar sig och det exploderar ut en kaskad av dressinblandad couscoussallad rätt ner på mattan och studsar sedan runt så det ligger sallad över hela golvet.

Det blev bara ett ord från mig och det ganska högljutt, HELVETE!

Av Mita - 29 november 2012 07:32

Ska ni till Oskarshamn och är där under en tid då någon måltid ska intas så kan jag verkligen rekommendera ett jättemysigt ställe med värme och själ, Café Orchidea. Litet, personligt, ja helt klart ett ställe i min smak!

Av Mita - 28 november 2012 06:16

Om ett beslut som är fattat av någon annan gör att jag ligger sömnlös halva natten, är detta då ett bra beslut?

Jag vet inte, jag kanske bara får vänja mig vid tanken ett par dagar....och nej det är inget allvarligt, jag ska varken sluta med att tillaga lamm eller blogga.

Men nu drar jag ett djupt andetag, lägger på mig jobbfacet och gillar läget och tar med mig dagens visa ord


VI kan alltid göra något mer själva, alltid ta ett litet steg till mot det vi vill nå, istället för att sitta passiva.

 

Hade denna lilla skönhet ett val så skulle han nog hellre vara ute i det fria än bofast på Ölands Djurpark



Av Mita - 27 november 2012 06:06

Jag ropar hejhej, går ut på gården och öppnar grinden, lockar på katten men hundarna ligger blixtstilla under flten, idag är de inte lättlurade och det kan jag förstå för regnet överröstar allt.

Nåja jag får väl kasta ut dem innan jag åker till jobbet.

Det blev annars en arla morgon och jag har hunnit med både att koka potatis och tvätta en maskin, ätit frukost, bryggt kaffe till "grabbarna", utfodrat katten och gjort iordning mig själv.

 

Av Mita - 26 november 2012 07:24

Adventsstjärnor, glimmande julgranar, ljusbeklädda balkongräcken, och lysande stakar i var och varannat fönster, har jag missat något igen?

Är det inte 1 advent på söndag?

För mig är det mer stress än glädje detta med julen......

Av Mita - 25 november 2012 17:55

En perfekt dag för att koka köttsoppa på och då använder jag lammkött eftersom ren inte är så lätt att få tag på Öland.

Vi fick faktiskt en gudomligt god lammköttsoppa nu när jag var på Island, en perfekt måltid efter en dag på hästryggen i den Isländska kylan.

Sonen är även hemma efter fyra dagar på Dreamhack, han åt lite, tog en dusch och har sedan inte varit nåbar, det har nog inte varit så mycket sömn, men ack vad roligt de har haft!

Av Mita - 23 november 2012 16:43

Denna ständiga fråga, har pendlat mellan fredagsräkmackan eller pizza och efter ett noga övervägande så blir det en het Chili con Carne med fem olika sorters egenodlad chili, lite vitlöksbröd och kanske ett glas vin.

 

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards