rocotopeppers

Alla inlägg under juni 2010

Av Mita - 30 juni 2010 19:53

Gossen fick komma hem idag, efter nedsövning och operation så sitter han här nu med tre dräneringsrör i halsen, det blir lugn för honom nu i ett par dagar och på måndag plockas de bort.

Jag tackar för alla stöttande ord och krya på sig kramar till honom.

Sedan har jag varit nere hos Borzoiägarna och vad som sas där ska jag ta vid ett annat tillfälle då jag har mer stabilitet i mitt humör! 

Av Mita - 30 juni 2010 11:28

Det blev djursjukhuset för Cha-Gall idag, jag fick lämna honom där för de ska se om det måste dräneras och då ska han sederas innan. Sedan hade han lite feber med, vi får hoppas att det inte blir fler komplikationer.

Jag blev så lättad då veterinären sa att detta var blåmärken, phu!!

Men att Cha-Gall har haft en ängel som vaktat honom är vi alla överens om.  

Av Mita - 29 juni 2010 22:00

Cha-Gall är inte så pigg idag som jag hoppats, men det kan ju vara värmen som påverkar det hela. Menhan äter, kissar och bajsar normalt så det känns ju hoppfullt.

Vi får om läget är bättre imorgon annars får det en tur till djursjukhuset, jag lider med den lille, kunde jag ta hans smärta så skulle jag göra det.



Av Mita - 29 juni 2010 06:51

Igår kväll så gick vi ner för att ta ett bad, inte jag då utan Janis och Mannen. Den vita badade för fullt men Mannen blötte väl tårna och lite till, när vi väl skulle bege oss hem så går vi på en liten stig som leder upp på en smal grusgång.

Mitt i öppningen till grusgången står en kvinna i 65+ med två små trasselsuddar i koppel med den ena handen och en mobil i den andra.

Tror ni att hon flyttar sig?

Nej, hennes ulltussar (hennes ord) sätter igång och skäller i högan sky och hon står bara kvar så att vi får kliva i den höga vassen för att komma fram.

Personen i andra änden av luren frågar säkert vad som händer för hon svarar då,

 -ähh det kom bara en hund förbi!

Ni undrar säkert varför jag inte sa något till henne, men är man så ofantligt korkad att man ställer sig mitt i öppningen på en stig och inte ens flyttar när vi kommer så tror jag inte att det skulle gå in!

Det är inte så att jag skulle bli förvånad om det är samma dam som tvärstannar mitt i entrén till lokalbutiken med en stor kundvagn i händerna istället för att tala med lilla väninnan!

Ha nu en strålande dag i solen ni som är lediga!

Av Mita - 28 juni 2010 19:53

Nu är då verkligen sommaren här, nere på hamnplan kryllar det av glassätande turister och massor med badande människor, äntligen, det är ju detta väder vi väntat på!

  

Av Mita - 28 juni 2010 05:57

Igår var det premiär för första dagen på stranden, eller kanske inte strandet utan ryggläge vid hamnen. Det blev blötläggning av ben och rumpa mer vågade jag mig inte på. Lasse och Janis tog ett kvälldopp istället.

Cha-Gall piggnar på sig riktigt bra, såren läker jättefint och vi fick hem Bechamel igår som längre inte är mottaglig. Går allt som det ska så har vi en pigg hane om några dagar och små puppisar i mitten av augusti!

  

  

Av Mita - 26 juni 2010 10:28

Vilken liten kämpe han är, moster komm förbi och den lilla svansen slog av glädje mitt i allt elände!

Han har fått i sig mat och gått en liten runda på gräsmattan, små framsteg som gör mig oerhört glad!


Vi firade midsommar hemma med god mat igår, det blev avokado med löjrom, gräddfil och den minsta rödlöken från Bläsinge, efter det en saffransdoftandefisk och skaldjursgryta med färskpotatis, torsk, räkor, pilgrimsmusslor och massor med grädde och som avslutning Öländska jordgubbar med len krämig vaniljglass.

Efter middagen satt vi ute och lyssnade på ljuv gitarrmusik som framfördes av Mannen, snart ska vi ta en tur upp till Borgholm och äta en stor mjukglass =)


Ta det lugnt därute kära vänner och låt inte någon vara dum med er!!!

Söta lilla lurken, bli frisk så du kan få springa och busa med dina tjejer!  

Av Mita - 25 juni 2010 20:30

för den arma lilla kraken, han är inte så kaxig nu inte.

Det blev omplåstring och en penicillinkur, han har ätit lite, kissat och gått fyra steg, anars ligger han mest och försöker repa sin onda kropp.

Jag ger honom healing och kristallpåläggning för att lindra smärtorna.

Vi tackar för alla omtänksamma kommentarer!!  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards