rocotopeppers

Alla inlägg under januari 2010

Av Mita - 31 januari 2010 16:08

Nu är jag så evinnerligt trött på detta vinterväder, det snöar igen och det verkar ju aldrig ta slut. Bechamel den lilla stackaren fryse om de små tassarna att hon nästan inte kan göra behoven ute, kanske ska testa att sätta henne i kattlådan.

Jag vill ha vår nu, jag vill se förvandlingen i trädgården, jag vill se mina lökar komma upp ur jorden, NU.

Denna bild tog jag den 24 januari 2009

Av Mita - 31 januari 2010 10:02

Klarblå himmel,

                   minus 15 grader,

                                                  
          strålande sol,


Så skönt att man kan ligga inne i soffan då!  

Av Mita - 30 januari 2010 09:06

Vår första Dogo Argentino köpte vi 1998, det blev den fantastiska Evil Eye Imelda Marlos även kallad Donna, en dam som idag är 11 år och 4 månader och lever gott här på Öland hos Fredrik. Donna ligger längst till höger i bilden.

Vi fick 10 valpar efter henne och Tomovaro Havioc och sparade en tik

Rocoto Peppers Chipotle alias Bella, söta söta Bellabusan som är i hundhimlen idag

 

Bella fick tre kullar varav en godiskille Rocoto Peppers Naso Di Cane även kallad Hector som flyttade till Kattis och Carl på Kennel Devil Minds i Säffle, en fantastiskt vacker hane med fria höfter och sund mentalitet. Hectors pappa är Enero Di Casa Nardini, en cool Italienare med hjärtat på rätt ställe, en klar favorit. 

  

  

Malou som har Kennel Aboneros valde att använda Hector med Pancha Di Casa Nardini och då fick vi möjligheten att köpa fjärde generationen efter vår stamtik.

Aboneros Janis Joplin

Vad som händer med våra planer för henne får framtiden utvisa!  

Av Mita - 29 januari 2010 07:30

Igår vände det rejält och kineserna tog till sig Janis, det var fullt bus och mys i soffan, fast Bechamel höll sig lite på avstånd när det skulle mysas.

Det känns så annorlunda denna gången att vara med valp, nästan lite ovant, men det är väl bara minnet som sviker mig.

 

HJag tog en koppel promenad med alla tre igår och det var en skön liten upplevelse.  

Av Mita - 29 januari 2010 06:39

Tänkte dela med mig av det som vi åt igår, en bra fredagsrätt!

Blanda ett halvt kilo lammfärs, en dl vatten, 1 msk timjan, två vitlöksklyftor,salt och peppar.

Gör små färsbiffar och stek, klyfta en gul lök och stek med i pannan, häll sedan på en burk med coctailtomater, en eller tre chilifrukt med schysst hetta, oregano och två msk capris, låt puttra ihop och servera med kokt potatis och en god grönsallad!

Av Mita - 28 januari 2010 14:00

     

Av Mita - 28 januari 2010 07:44

Det har snöat och det har blåst något så in i bänken, gårdagskvällen bestod mest av snöskottning så att kinserna och den lilla kunde göra sina behov utan att behöva sitta i skiten.

Jag håller rent innanför tomtgränsen och framför brevlådan så att inte tidningsuttdelaren ska bli irriterad, så imorse så skottade jag rent och såg till min förfasa att det minst är 20cm snö på hela Skolgatan, så på med storstövlarna, spaden i högsta hugg och jag skottade mig fram till bilen och lät den värmas upp innan min avfärd mot Kalmar.

När jag kör igenom Färjestaden så ser jag att alla vägar är skottade, fine tänkte då jga och ringer upp till Mörbylånga Kommun och får tala med en fantastiskt trevlig dam på Tekniska Enheten.

Vänligt så förklarar jag för damen vem jag är, fick dock upprepa mitt namn fyra ggr, hur svårt kan det vara, Mita Stöckel...(och jag talar ju inte bred småländska eller en bondsk Öländska precis), jag berättade att kommunen vid tre tillfällen nu i vinter har skottat Skolgatan och om det är möjligt att de kanske kunde åka förbi nu på förmiddagen då det inte står några arbetsfordon där. Damen svarar då att alla är ute och plogar, jag förklarar mitt ärende igen och hon svarar på samma sätt, så håller vi på till jag blir LITE lätt irriterad.

Då frågar jag om det är för mycket begärt att en väg till barnens skola ska hållas ren och sedan att just vi råkar bo på den hör faktiskt inte hit, då snäser surf...tan av mig med ett:

-jaja ska se vad jag kan göra men.....om det nu är så som DU säger så är det den enda gatan i hela Färjestaden som inte är skottad.


Den j...... påstår att jag ljuger!!!!!!!!!!!


Av Mita - 28 januari 2010 07:38

Glad i hågen så kopplade jag upp den lilla röda när jag kom hem igår, och tror ni att det fungerade????

Nej, det var uppdateringar och inställningar som gjorde mig helt förvirrad så jag stängde igen maskinen och får göra ett nytt försök idag.

Jag kommer på besök när jag har fixt tilld det.

Det går bra med den lilla kissmaskinen till hund, hon är med Mannen i butiken hela dagarna och det funkar helt perfekt.

Janis och Bechamel har börjat att närma sig varandra men Bechan är ganska skeptisk till den barnsliga, klumpedunsen som far omkring och snor hennes leksaker.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards