rocotopeppers

Alla inlägg under november 2011

Av Mita - 29 november 2011 17:13

Kom hem nu i eftermiddag och tände lite ljus, upptäckte at jag hade glömt att handla vissa saker så jag släckte ljusen med att nypa av med pekfingret och tummen. Åker sedan ner till köpis och handlar, träffar folk, stannar och pratar men ingen säger något. Kommer hem packar upp och går in på toa, kastar en snabb blick i spegeln och ser en bild av en haktatuerad Maorier. Det går liksom ett brett sträck från underläppen ner till hakan, antagligen så har jag pillat med fingrarna fått sot från veken på mig.

Men varför sa ingen något?

Av Mita - 29 november 2011 08:42

Var kan jag köpa mamelucker, jag fryser så vansinnigt om min rumpa och det är ju förenat med fara att behöva ha ett värmeelement rätt upp i rumpan. Eller kanske jag ska tänka på skinkimplantat nu i juletider?

 

Av Mita - 28 november 2011 22:16

Vi bor i ett hus med lite drag runt golvet och jag går ofta i mina "fejk" Uggs, men hur kommer det sig att hälen på strumpan hamnar på ovansidan av foten? Det är exakt likadant när jag har skogsstövlarna på mig.

Av Mita - 28 november 2011 06:37

Oj som det blåste igår, huset står kvar, strömmen fick vi behålla, äpplena är kvar på trädet, markisen flög åt fanders och bron stängdes av.


Men nu har stormen bedarrat och det är en ny vecka framför mig, det är fortfarande plusgrader och vinterdäcken ligger i tryggt förvar och jag hoppas att det fortsätter så!


 

Av Mita - 26 november 2011 08:10

Så ser min dag ut, först ska jag ner till Mörbylånga och luncha med mamma, hon har önskemål om pizza och så får det bli. Sedan blir det ett besök på Zokker Julmarknad, hoppas att det inte bara är trams utan att det finns någon njutbart att köpa. Och ikväll kära vänner ska jag lyssna på Kim Stranne med band på Pipes Of Scotland, har hört att de just idag ska vara i världsklass.


Utanför blåser det så in i h-vete och jag har sommarlängtan!

 

Av Mita - 25 november 2011 07:55

Lammköttet är upptaget ur frysen och Ikväll blir det Cassoulet till middag, jag börjar redan känna doften av lammet som blandas med vitlök, gul lök, timjan, rosmarin, lagerblad, apelsincest, färsk paprika, rimmat sidfläsk, starka korvar, tomater, vita bönor, kidney bönor och färsk chili.


Bryn köttet och blanda samman alla ingredienser i lergryta eller vanlig gryta och låt det vara ifred med alla smaker nittio minuter, det ska få puttra sådär länge att köttet bara faller isär av åsynen. Lägg i korvarna när det är trettio minuter kvar. Servera med ett glas rött och ett smaskigt vitlöksbröd!


En riktig favorit!

Av Mita - 24 november 2011 17:53

Ta mig fan, vi gjorde det!! Jag är så stolt över mig själ och kära syster för vår envishet och beslutsamhet.

Vi fick idag Mörbylånga Kommun att ändra sitt system ang åldringsvården, från och med idag så är det inget kösystem som gäller utan alla ska behovsprövas, äntligen ska man se till individen och inte till platsen, tjohho, vad glad jag är!!

Så nästa gång det blir en plats ledig på Äppelvägen så kanske, kanske det är mamma som har störst behov just då!!

Av Mita - 24 november 2011 07:47

Om ett par timmar så ska jag och Sys ner till Mörbylånga för att träffa Enhetschef, Biståndshandläggare och chefen för den Mjuka Sektorn.

Det ska bli ett mycket intressant möte då alla dessa tre personer har gett oss olika uppgifter angående kösystemet för Särskilt boende, enligt enhetschefen så är kommunens riktlinjer att det är kösystem som gäller och inge undantag görs, Biståndshandläggaren är sjukt velig på frågan och Mjuka sektorn chefen hänvisar till Socialtjänstlagen där ALLA case ska behovsprövas, så säger lagen!!!

Mjukachefen har ju även påstått att hon aldrig har hört talas om oss och vår kritik till mammas behandling på Rönningegården, hon har dock uttalt sig i tidningen och igår fick jag bekräftat av journalisten som vi kontaktade ang mamma att han har talat med Mjukisen vid varje reportage.

Det är härligt hur lögnerna bara flödar.......

 

Jag vill bara att allt ska bli så bra som möjligt för mamma.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards