rocotopeppers

Alla inlägg under juni 2010

Av Mita - 20 juni 2010 09:00

Vilken trevlig kväll det var igår, vi gick bort på Ladan och lyssnade på 2 blyga läppar som Mannen hade friplåtar till då han lånade ut en fiol till deras video, ett helt galet band med bra gung och coola texter.


hon vill ha coola killar med stora tatueringar,
coola killar vill hon ha
Hårda grabbar som aldrig viker ner sig,
"hårda grabbar vill jag ha"
...det var så flickan sa

Av Mita - 19 juni 2010 19:28

Ikväll äter vi Parmalindad Öländsk kycklingfilé som är fylld med fetaost, Hasselbackspotatis, Öländsk grön sparris och en dragon och Dijonsås.

Det har varit en helt underbar dag med soligt väder, lång kinespromenad, , rabattrensning, inhandling av blommor, plantering, kärlek, alltså en helt underbar dag!


Av Mita - 18 juni 2010 21:31

Hur kommer det sig att alla kockar bedrövar sitt yrke?

Du har fotbollsspelaren, skådespelaren, musikern och apotekaren som gladerligen berättar om sin recept, kokas, grillas och friteras.'Hur kommer det sig att dessa har tillträde till matlagningskonsten?

Kan hockeysnillet Allanballan eller skomakar Rune spela in en låt eller nissebus behandla en psykiskt sjuk individ?

This the sound of silens................

Av Mita - 17 juni 2010 20:14

            

Av Mita - 17 juni 2010 19:00

Så här skulle alla arbetsdagar vara =)

Kamelerna vid Alböke

Blå Jungfrun

En sysselsättning för någon!

Utsikt

Byrums raukar

  

Långe Erik vid Ölands Norra Udde

Neptuni åkrar                    

Av Mita - 17 juni 2010 06:54

Så ska jag ta mig TID, jag ska bara hålla mig på ön idag med kundbesök från Skogsby i söder till Löttorp i norr.

Jag ska stanna till och andas, titta på naturen, dofta på blommorna, le åt kossorna på grönbete, lyssna på vattnet och luncha på Böda Sand.

Och, jag ska fotografera!

      

Av Mita - 16 juni 2010 21:06

Jag har hellre ett par jeans från seconhand och svenska råvaror på tallriken än dyra märkesjeans och dansk vattensprutad kycklingfile i varukorgen.

Blir faktiskt lite confused när jag ser märkvardiga Märta med bouique shoppade kläder stassa in i butiken och lägger ner "dynga" i varukorgen.

Ja, jag kallar det dynga och det står jag för!

Men som tur är är ju valet fritt.


Av Mita - 16 juni 2010 06:05

Av att vakna upp efter en god natts sömn med endast ett avbrott, att vakna upp till strålande sol och fågelkvitter, att bli mött av tre glada pussiga hundar som vill få sin morgonpink, att kunna gå ut barfota direkt i gräset och låta morgondaggen tvätta fötterna.

Unna er själv en stor härligt mjukglass idag, det ska då jag göra.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards