rocotopeppers

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Mita - 7 april 2009 18:15

är rensat och frisserat, att sitta här på och njuta av kvällsolen är bara helt underbart.


Av Mita - 7 april 2009 18:13

försökte att boka en stuga igår till Böda Sand på utställningen i september men det var redan fullbokat, snacka om att vara ute i god tid.

Det var tydligen inte jag, trodde i min enfald att 6 månader innan så får man väl plats.

Av Mita - 7 april 2009 18:11

Att förtydliga, jag bryr mig inte ett dugg om hur det går på en utställning, jag vet ändå vad jag har i kopplet. Visst är det väl roligt med en etta men vadå, värdlsliga ting.......

Av Mita - 7 april 2009 13:55

Hon är ju för go den lilla råttan, men tyvärr så är jag ganska övertygad om att hon inte kommer att gå bra på utställninger pga sin glesa crest (frilla) och nästan helt avsaknad av hår på svans och ben.

Men ge mig den kinsens som enbart har hår på huvudet, svansen och benen för att sedan vara helt nakna på resten av kroppen och ansiktet....


Av Mita - 7 april 2009 13:53

En fin hund med bra benstomme och utmärkt storlek !
Hon har en lång och fin rygg, som slutar i en välburen svans
som dock är för lågt ansatt. Hon har en bra underlinje med
ett mycket bra bröstdjup. Vinklarna ser bra ut och hasorna
ser inte heller svaga ut, men de kunde vara ngt lägre ansatta.
Hon ser "stram" ut i kroppen, jag upplever inte att hon är
slängig och lös i till exempel armbågar, men det är ju lättare
att bedöma på en hund live.
Hon har ev väldigt fin resning och i mitt tycke en bra hals,
som kanske kunde vara längre...


Ögonen är mörka och välplacerade med en fin form.
Bra haka men kunde ha haft ett bättre utfyllt huvud.
Öronen har en bra form och storlek, men hon håller dem
för högt samt att de skulle ha varit lägre ansatta.

Underbart skinn och helt korrekt behåring, även om det
kunde vara några fler strån på svans och huvud.

Av Mita - 7 april 2009 13:49

 Är ju medlem i ett kinseforum och har lagt in bilder på Bechamel för att få en bedömning av henne från kunnigt folk, här har vi en:

Jag har hela tiden trott att Bechamel var en hane Embarassed
Så, lite otydlig könsprägel, kanske. Men jag vet inte om kineser måste ha könsprägel?
För gles behåring, särskilt på svansen och tassarna där det verkar saknas helt? Öronen står för mycket rakt upp (jämför med "tio i två"). Väldigt vacker hud. Välmusklad. Verkar ha helt ok vinklar.


 

Av Mita - 7 april 2009 06:34

önska er en helt underbar tisdag.........


Av Mita - 7 april 2009 06:32

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards