rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Jag vill ha en DA............NU...................

Av Mita - 17 juli 2009 06:43

Igår fick vi besök från Varberg, vår valpköpare Bittan och Carro med tre hundar och en iller, det var ett kärt besök och fantastiskt roligt att få se Rocoto Pepper's Paprika (Sheela).

Först in var Topsy en Westie på 10 år, Cha-Gall och Behcamel tyckte att det var ok, sedan tog vi in Sheela, Bechamel fick nästan en hjärtattack och sprang skrikandes in och lade sig i soffan, och där låg hon resten av kvällen...skiträdd....

Efter det kom Lixan, en Skotte på 13 veckor och Illern NN ett år.

Än en gång Ölands Djurpark i miniformat.

Vi åt lite gott och drack lite vin och pratade i timmar...........samt jagade en försvunnen iller och

Nu ska jag ta med mig Sheela och Kineserna på promenad..


 
 
Ingen bild

catrin, älskare av "klappzoo´n"

17 juli 2009 08:17

härligt med minizoo!

 
kattis

kattis

17 juli 2009 10:02

halloj vännen
så sötis hon är hectorbus systeryster ;)))
när du är redo för en D.A så har du mitt nummer!!!!! Kram

http://www.devilminds.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

17 juli 2009 12:36

Aaaaawwwwww, vad mysigt!! :-D

Och Öland Roots! Coolt!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

17 juli 2009 13:39

Vad kul! Stackars lilla Bechamel :-)
Vad är jycken för ras? Ser ut som en blandning av labbe o pitbull, men det är väl en ren pit? Tar tillbaks ALLTIHOP!
Dogo Argentino förstås. Står ju i rubriken :-) O pigan hjälpte mamma att lösa det.
Har Bechamel tinat än?

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

17 juli 2009 13:40

Glömde säga. Hon är jättecharmig!
Skottar o Westisar. Underbart :-)
Kul när de kommer överens sådär!

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

17 juli 2009 21:33

Vad roligt att ni fick besök. Och lite gott att drick och äta är ju inte fel.

Kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nettis

18 juli 2009 10:12

Som alltid-vackra och härliga bilder :) ...
Men stackars lilla Bechamel... :( ! Kul att Cha-Gall hade roligt i alla fall :) .

Tack snälla för din krya på dig-hälsning.
Tyvärr är jag jätte dålig än. Så jag blir borta några dar till.
Men jag tittar in så fort jag mår bättre igen.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards