rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Sådan mamma vill jag inte vara, jag vill vara den snälla

Av Mita - 5 augusti 2009 20:49

Idag har det varit en dag att minnas då jag gav min son ett straff som nog sitter i ett tag, han sov borta hos en kompis igår natt och när jag imorse ringde mobilen så var det bara telesvararen på.

Jag ringde då hem till kompisen's "plastmamma" och frågade om jag fick tala med Oskar, fick då till svar att kompisen sover hos Ozzy!!!!???

Ozzy=Oskar, alltså våran Oskar..

Blev rädd, riktigt rädd och orolig för var han var någonstans,hönsmamma som jag är, efter fem minuter ringer "plastmamman" tillbaka och sa att hon talat med pappan och att kompisen och Oskar sover hos en annan kompis.....

Jag blir då tokig, arg, besviken osv...........här snackar vi om tillit..

Villl veta var han är, vem han sover hos osv.

Åkte ner till den andra kompisen, väckte väl upp halva kvarteret med mitt vokabulär och ljudnivå...

Är det något jag verkligen HATAR så är det lögner och det är verkligen inget som klär min son.

Datorförbud, mobilförbud och utergångsförbud!!!!!!!!!!!!!

Fast bara idag men det vet han inte om ännu.


 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

5 augusti 2009 21:12

Oj vad jag känner igen mig i detta då. Vi har ju son av samma årgång. Jag blir lika förbannad när det händer! *morr*

http://mofs.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

5 augusti 2009 21:13

Jag förstår precis vad du menar, jag hade reagerat likadant, man vill verkligen kunna lita på varandra. Förmodligen tänker din son inte på det nu, men såå skönt att han har en mamma som BRYR sig, det är det tyvärr en hel del som inte gör.

Kram, imorgon blir säkert en bättre dag ;)

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

5 augusti 2009 21:23

Förbud? ! Det var som sjutton. Skönt att höra att det finns föräldrar som bryr sig.

 
MissC

MissC

5 augusti 2009 22:28

Håller helt med!!! Lögner är illa! Hoppas det inte händer igen.

http://misscsus.blogspot.com

 
Tin

Tin

5 augusti 2009 22:35

Jag skulle reagera lika som du...jag har tjatat mig blå om att vara ärlig och säga sanningen. Den dagen förtoendet missbrukas är det svårt att lita på dem igen och det är klart, det måste man. Alla kan göra "dumma" saker en gång och få upprättelse för det.
Men det är inte lätt ska Gudarna veta, misstankar väcks snabbt när man som förälder råkat ut för att barnen inte talat sanning.
Hoppas han får sig en läxa och aldrig gör om det.

http://tins.bloggagratis.se

 
widde

widde

5 augusti 2009 23:31

Mita, vilken dag du har haft...kramar från Norr!!

http://widde.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

6 augusti 2009 00:09

ljuvliga tonårs(?)tid! Min mellandotter har flyttat hemifrån. Tror jag. Har inte sett henne sen igår em o då bara för ett par minuter. Före det mötte jag henne i dörren när jag kom från jobbet i måndags... Hon HAR visst varit hem idag en snabbis. Skitungar. Hon är sjutton i några månader till....

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

6 augusti 2009 07:47

skrattar( förlåt) men du är lik mig bensin drivet humör.. jag reagerar lika vaknade i morse insåg att sonen inte var hemmma..GHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA vet att han till 100% procent sov över hos sin bästis i grannbyn.. men va man hör av sig!!!,

eller när han sovit på annat håll!! än han sagt... för ett ex antar år sedan när idag den vuxne sonen var ute på lite dålig heter första fyllan fick han 1 års utegångsförbud... så därför skrattar jag... jag har i princip blivit den snälla mamman nu... jag ger en dags utg förbud nu för tiden!
så du är den snälla mamman!
"skit ungar" dom vet inte vad dom ställer tillför oss mammor!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

6 augusti 2009 08:51

Uhhh, mitt hjärta fryser till is när jag läser! Jag skulle bli livrädd. Och sedan precis så förbannad som du. Bra gjort att väcka kvarteret med dina arga mamma-utläggningar. Bara det får honom säkert att aldrig göra om det;) Pinsamma morsor är bästa hotet!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

6 augusti 2009 13:11

Oj va rädd du måste ha blivit under den stunden du inte visste var han var :( !!! Och jag kan bara hålla med Ann-Louise i hennes kommentar.
Och han lär knappast göra om det!!!
Kram på dig!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

P-nilla

7 augusti 2009 20:25

Men du Mita... Ärlighet och att tala om var man ska/är är ju himla bra... Men att testa att överskrida en gräns kan vara nyttigt... Hehe! Våra babysar bryter sig lös- utveckling pågår. Men jag gissar att detta blir en mycket kul story att återkomma till. Både för han och hans kompis och er alla. Tusen kramar! :-) Tihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards