rocotopeppers

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Mita - 15 juni 2010 22:24

Vill du vara med & vinna..
Halsband i sommarens korallfärg.
(kedjan kommer att vara kulkedja)

Kopiera bild och text till din blogg.
Länka till detta inlägg & lämna kommentar.
Länka även till webbutiken
Dragning av vinnaren sker den 20:e juni.
Lycka till!
 
MissC finns under mina länkar.



Av Mita - 15 juni 2010 17:28

Åhh vad jag älskar att tillbringa tid i trädgården just nu, det blommar och ljuvliga dofter sprider sig, jag känner mig lyckligt lottad att bo just bland detta.

              

Av Mita - 15 juni 2010 07:28

Innan jag åkte in på jobbet så passade jag på att tanka bilen, vilket jag till 90% gör på morgonen och en sak som förvånar mig väldigt mycket är, varför är det bara män som är och tankar sina bilar, köper fika, hyr släp och tvättar bilen på morgonkvisten.

Nu brukar jag tanka vid sjutiden och jag kan faktiskt inte minnas att jag en enda gång sett en kvinna förutom personalen då.

Var är kvinnorna, går de till jobbet eller kanske cyklar eller är de så att kvinnan får lilla bilen tankad av mannen, inte vet då jag men de lyset med sin frånvaro.

Kom att tänka på när jag arbetade på ett hotel utanför Stockholm för 28 år sedan, hade vi 1 procent kvinnor på hotellet så var det bra, det var bara män så långt ögat kunde nå och doften av Lagerfeld låg som en tung dimma vid frukosten.

Könskvotering, jämlikhet och  allt vad det nu heter blir lite blekt i dessa sammanhang!


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards