rocotopeppers

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Mita - 11 juli 2010 21:10

Efter en lång dag på stranden så satte jag mig på cyckeln för att hojja hem, när jag närmade mig parkeringen vid hamnen så hörde jag ett ynkligt skall. Förstod direkt att det handlade om en hund som satt i en bil och mycket riktigt, i en grå volvo sitter en medelstor svart hund av någon spetsblandning, bakrutorna var nere ca 3 cm och hundstackarn flåsade och saliven rann ur munnen.

Jag smsar direkt bilregistret och får då ett namn på ägaren av bilen och 118118 kopplar mig till ägaren.

Det visar sig att det är sonen som har bilen och mannen jag talar med finns i Kalmar, jag upplyser honom att han har ca 3 minuter på sig att hitta sonen annars pangar jag rutan och gör en polisanmälan.

För att göra en lång historia kort så får jag hjälp av en butiksägare i närheten och vi trycker ner rutan och får ut hunden, efter att jag kylt ner hunden med kallvatten så kommer både ägaren till bilen och ägaren till hunden, det uppstår nästan handgemäng mellan bilägare och butiksägaren.

Hunden räddades och det var det viktigaste, och att jag inte ringde polisen ångrar jag grymt, för dessa människor är inte värda att ens beblanda sig med hundar!

Hundstackaren hade suttit i bilen i nästan 40 minuter och ingen gjorde något fast flera hade sett hur dåligt stackaren mådde, vad är det för jävla fel, snart låser jag in mig och håller mig borta från allt elände, jag kan ju inte hålla truten eller ge f-n i att agera!

  

Av Mita - 11 juli 2010 08:39

Jag undrar vilken hjärnhalva som fortfarande sov när jag klädde på mig till morgonpromenaden?

Ett långt limegrönt linne dagen till ära fick alla rapsbaggar att få fnatt på morgonkvisten, det var jag, Janis, Bechamel, Cha-Gall och 5 miljoner svarta "liftare" som tog ett morgondopp i ett svalt Kalmarsund!


Ha en underbar dag!

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards