rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

En hjälpande hand!

Av Mita - 17 september 2010 12:15

Jag ringde Migrationsverket i morse och presenterade mig artigt som brukligt är, jag talade även om var jag bodde och vips så fick kvinnan i andra änden en annan ton, hon liksom intog en försvarsställning, det var så tydliga signaler att gick rätt över ledningen in i min kropp.

Jagf började då samtalet om att jag och min man satt hemma igår och talade om Romerna

-JAHA, sägar hon då lite vasst

-Jo vi tänkte fråga om det går bra att vi skänker kläder till dem, lite jeans, skjortor och tröjor, säger jag.

Jag tror att kvinnan i andra änden fick sätta sig ner och med en gråtmild röst säger hon då.

- Självklart får ni göra det, så omtänktsamt av er, det finns nämligen vissa familjer som inte har något annat än kläderna de bär, svarar hon då.

Kvinnan från Migrationsverket talar om att det går bra att lämna sakerna i receptionen på Möllstorp, hon avslutar samtalet med att än en gång tacka och påpekar att denna typ av samtal får de inte ofta.


Etthundratrettio romer kommer att finnas på campingen vare sig vi vill det eller inte och jag tycker att nu när det är bestämmt att de ska stanna i två månader så är det väl bara att hjälpa till och göra situationen lite drägligare åtminstonde för några, så kan du hjälpa till så gör det!

 
 
Ammis

Ammis

17 september 2010 16:54

Ett hjärta av guld, det är vad du har !! Medmänsklighet borde fler ha. Ha en goer helg. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Mita

18 september 2010 10:00

Alla kan hjälpa till lite grann, det värmer så skönt!!!

 
Ingen bild

Titti

18 september 2010 12:13

Goda gärningar sprider sig som ringar på vattnet!
Någon måste bara "kasta" den första.

 
ylle

ylle

18 september 2010 16:37

Det borde finnas fler Mitor i vårt kalla land!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

18 september 2010 18:21

Kolla nu bara så att inte personalen kommer svidande i de raffiga kläder som ni ska lämmna i reseptionen! Varför inte överlämmna dem själv? Jag skänkte en massa kläder från min loppis till de anställda på flyktingförläggningen som var förlaggd på gammla fångvårdsanstalten MÄSHULT här utabför Skällinge, för att dela ut bland de behövande där. Snacka om min förvåning när jag fick se dessa kläder på de importungar som den privata ägaren till detta ställe hade! PÅ TAL OM INGENTING-läs mitt sista blogg inlägg på MIN sida!
Höststorms kram-Lotta

http://www.baddads.se

Mita

19 september 2010 11:21

Det fanns ingen i receptionen, det var stängt, så vi packade upp kläderna i deras kök och delade ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards