rocotopeppers

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Mita - 22 februari 2010 06:29

Idag behöver jag verkligen sinnesro, nu är temperaturen nere på . -10 grader, jag går snart i ide och kryper fram när vårlökarna börjar gro........


Som sagt jag var på sinnesro gudstjänst igår och det var väldigt trevligt upplagt med live musik av tre ungdomar,massor med levande ljus, två trevliga präster-en manlig och en kvinnlig, fika och en anhörig som skulle berätta sin historia. Hon var medberoende till en alkoholist, hennes man som hon valde att lämna åt sitt eget öde. Hon var noga med att påpeka att alkoholism är en sjukdom så jag undrar om hon skulle lämnat sin man om han var svårt cancersjuk?

Är man ingen talare eller berättare och står utan manus och hummar så må ämnet vara hur intressant som helt men jag hörde till slut inte vad hon sa pga allt stakande och hummande.

Jo, vi (inte jag) sjöng psalmer och lyssnade på två predikningar och avslutade med att hålla handen och sluta upp i en ring och be en bön,även detta hoppade jag över. Jag är ju inte medlem av Svenska Kyrkan och heller inte troende av Gud på något sätt, så jag var med i det vad jag ansåg  lämpligt för mig.


Nu ska jag snart pallra mig ut och ber till min inre kraft att lilla bilen vill starta!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards