rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Hur är det möjligt?

Av Mita - 29 mars 2012 19:41

Kanel är kanel, kanel är inte koriander, kanel är torrt och brunt, kanel är inte grönt och skönt.

Hur kommer det då sig att vem som helst kan öppna krog i detta avlånga land, utan någon som helst kunskap så slås det upp krogar med plankstek gjord på pulvermos och pulversås, fryst dåligt kött och en baconlindad böna.

Helfabrikat och halvfabrikat som blandas med pizzadeg och syrad vitkål, eller den är inte ens syrad utan vissa blandar den med en sur vinäger, lite salt, oregano och olja.

Och ännu värre hur kommer det sig att de har gäster, har inte vi mer kunskap och krav än så?

Det är en skam mot en hel yrkeskår som har utbildat sig och slitit hårt med blod, svett och tårar.

Jag min matnörd satt igår med gråten i halsen under Sveriges Mästerkock, låt de som kan vill och har feelingen hålla på med denna underbara matkonst, gynna inte klåparna som bara vill tjäna pengar på er!




 
 
skånepågen

skånepågen

30 mars 2012 20:37

Du har en stor poäng i det du skriver. Men några gourmander är nog inte flertalet Svenskar, eller..... ? Jag följer dina mattips, så jag vet att du är undantag.
Svensken äter för att bli mätt i magen. Nu sticker jag ut, jag vet, men jag tror faktiskt att det är så.
Hur kan annars vissa ställen överleva ???????

http://aake.bloggagratis.se

Mita

2 april 2012 13:12

Tror absolut inte att det är så att svensken äter för att bli mätt, vi är ju njutare allihopa =)

 
katsura

katsura

1 april 2012 20:31

Håller med till fullo!

http://katsura.bloggplatsen.se

Mita

2 april 2012 13:10

=)

 
skånepågen

skånepågen

3 april 2012 10:00

Nämen Mita, det var ju inte så jag menade :-).

http://aake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards