rocotopeppers

Alla inlägg under maj 2009

Av Mita - 16 maj 2009 11:16

Lördagens morgon bjöds på fyra stora näbbgäddor som Oskar med kompis fiskade upp, grabbarna åkte ner till hamnen vid sex tiden för att fiska.

Jag drog dit vid sju tiden med varm choklad och bullar för att se och njuta. Kastade ca 20 ggr men lyckades inte själv att få upp något.

Nu har jag grillat alla fyra fiskarna och killarna har ätit sig mätta.

Jag blir så glad att tonåringarna drar iväg och fiskar på morgonen och tar tillvara på den plats som vi bor på....härligt.....................


Av Mita - 15 maj 2009 20:39

på Solen och Vindarna's Bechamel Brulé och Bed'ykin's Cha-Gall

Av Mita - 15 maj 2009 18:11

Nu har jag blandat nötfärsen med Santa Marias Hamburger Easy Cooking Spice mix, den ska få stå kallt i en timma innan vi tänder grillen och gör hamburgare med ostbröd, sallad, rödlök, cocktailtomater och cheddarost.

Har även rört ihop en dressing av majo, gräddfil, dijon, chili

och hackad heminlagd saltgurka.

Till detta ska jag bara servera naturchips och en kall...


Nu ska jag ta mig en "dagens" och njuta lite ute i det vackra soliga vädret och njuta av att helgen har börjat!!!

Av Mita - 15 maj 2009 16:22

Efter mycket om och men, lite svordomar, och ett samtal till butiken så fick jag äntligen ihop den nya studsmattan, fattar inte varför de ska göra beskrivningar så fruktansvärt tillkrånglade. Eller så är det jag som är ofantligt korkad att läsa beskrivningar.


Räkna hålen För 13 ft 21st på toppskenan För 13 ft 21 motsvarar v-ringar

Du ska vara vid punkt_för 13 ft 21, för 14 ft 21 för 12 ft 18


Hur fasiken ska man förstå detta????

Ringde i alla fall upp säljaren och förkarade att jag inte förstod ett ord av bruksanvisningen och han sa genast

-ja men sätt de första på 6, 12, 3 och 9

-VA?????, vadå 6,12,3 och 9

 Han menade klockan 6,12,3, och 9...ja men säj det då...................

Av Mita - 15 maj 2009 06:53

Hej Lotta och välkommen tillbaka till livet, jag tar mig friheten att lägga in din kommentar i bloggen, den gav mig ett gott skratt.

På bild Bad Dad's Zork


Heeeeeej igen !

Nu är jag på benen igen- efter snart 6 veckors ryggläge med virus i lever , mjälte och vätska i vänster lunga. Men har konstaterat att det ännu inte är dax att ta spårvagnen till himlen ! Har varit och härjat på sjukhuset, idiotförklarat min läkare vars efternamn man lätt kan tas för någon av dem som bombade skyskrapan i USA-vilket jag även säkert nämnde-OM han nu förstod Svenska överhuvudtaget. När dom röntgat mig så var jag snabbt inne och bad att få kolla bilderna,sköterskan tyckte att det var en konstig begäran-men hade ingenting att sätta emot. Aktare vilka snygga revben jag har!! Ett stort gott hjärta skymtade i bakgrunden och en lunga som inte hade någon plåtburk i sig med texten OIL på-så lägga ner att röka gör jag nog inte ännu. Efter att själv konstaterat att: Nog finns det lite vätska kvar i den lungan minsann !! Stirrade hon på mig och frågade om jag jobbade innom sjukvården. Nej sa jag , det är min kropp och den känner jag, det närmaste jag kommit en rönkenbild innan är mina hundars HD plåtar. När jag kom in till läkarn igen så sa jag bara en sak ETT recept på Doxyferm tack ! Tror han la en förbannelse över mig på sitt språk i den stunden. Hörde någonting om att det var HAN som var läkaren. När jag nöjd och glad på vägen kom på att det här med att vara sjuk är ett bra sätt för ensama kvinnor att få lite tillfredställelse. Tänk själv att slita av sig kläderna och sitta med naken överkropp och bli petad och tryckt på precis ställen där man vill ! Gör det ont där? Nja lite längre ner ! Där? Något längre till vänster. Där? Oja!! AJJ och oj!! Lagligt okså till en kostnad av 130 spänn och så får man ett recept på köpet!!

Jag ÄLSKAR livet!!

KRAM LOTTA


Av Mita - 15 maj 2009 06:46

Somnade naturligtvis på mattan, men vaknade till min ljuva väckarklocka som jag har i mobilen.

Har ätit en god frukost bestående av kokt ägg och en kopp the, god var väl kanske lite överdrivet.....

Ska snart sätta mig i bilen och styra mot Oskarshamn, idag igen!

Det är ju fredag och idag slutar jag klockan två, underbart!

Köpte ju en ny studsmatta igår och ska montera ihop den efter att vi varit på Oskars utvecklingssamtal i skolan.


Får önska er alla en alldeles underbar dag!!!

Av Mita - 15 maj 2009 05:09

innan jag ska kliva upp!!!

Bra, för då hinner jag köra ett Dynamic pass på spikmattan.

Ska bara ta ett glas c-vitamin först för att ladda extra mycket.

På återseende..............

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards